Serveis que prestem

Atenció a l'usuari

Cursos i més formació

Proves d'acreditació

Vols fer-nos una consulta?

Autoaprenentatge

Activitats de promoció

Suport al PDI

Ajudes

Assessorament i traduccions

Recursos en línia

Dades sociolingüístiques

Commemoració Estatut d’Autonomia

11/01/18
Notícia
El CdL i l'SPNL lliuren el 'Manual d'estil interuniversitari per a la redacció de textos institucionals en anglès' de la Xarxa Vives

Aquesta acció ajudarà a promoure el valencià i el multilingüisme a la UPV.

Arran de la publicació de la tercera edició del Manual d’estil interuniversitari per a la redacció de textos institucionals en anglès (Interuniversity Style Guide for Writing Institutional Texts in English) de la Xarxa Vives d’Universitats (XVU), la UPV –a través del Centre de Llengües i el Servei de Promoció i Normalització Lingüística – en lliurarà un exemplar en paper a les persones interessades durant el mes de gener de dilluns a divendres, d’11 a 13.30 h al CDL i de 9 a 14 h a l’SPNL.

Emmarcat en el Pla de Política Lingüística de la Xarxa Vives d’Universitats, el Manual d’estil interuniversitari per a la redacció de textos institucionals en anglès ajuda a fomentar el multilingüisme, un dels eixos fonamentals de les universitats de la regió Vives, definit com la ‘coexistència de més d’una llengua en una societat determinada’.

Adreçat a l’àmbit acadèmic, aquest manual afavoreix la comunicació institucional entre les universitats; possibilita la qualitat lingüística de la informació amb projecció internacional i enriqueix la competència lingüística del personal universitari de les 22 universitats de la Xarxa.

El manual ha enregistrat vora 40.000 consultes al web de recursos lingüístics de la Xarxa Vives des del 2013, fet que posa en relleu la seua utilitat a les universitats i el compromís d’aquestes per generar competències plurilingües en la comunitat acadèmica.

La tercera edició del manual, amb criteris lingüístics en anglès únics, comuns i homogenis per a les universitats, ha estat elaborada per la secció d’anglès del Grup de Treball de Qualitat Lingüística de la XVU –de la qual forma part la professora Cristina Pérez, directora del Centre de Llengües de la UPV– amb els tècnics dels serveis lingüístics universitaris.

Aquest Manual d’estil interuniversitari per a la redacció de textos institucionals en anglès, juntament amb el Manual de criteris per a la gestió del multilingüisme de la UPV, exemplifiquen els valors del multilingüisme, que forma part de la realitat de la societat del segle XXI i, per tant, també de la UPV.

Enllaç per a la descàrrega: Manual d’estil interuniversitari per a la redacció de textos institucionals en anglès

Més informació: