Comments, Suggestions and Complaints

Frequent questions

14/05/19
Cātedra Bayer

La tendència alcista del 'ready to eat' en el marc de la sostenibilitat futura del sistema alimentari, a anàlisi en la UPV

La Càtedra Bayer CropScience de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha analitzat, a través d'un laboratori d'idees -conclave de reflexió entre experts de naturalesa investigadora-, els models de relació entre el camp i la ciutat davant la tendència del ready to eat, el consum d'aliments preparats per a menjar sense necessitat de ser cuinats.

L'esdeveniment, que ha comptat amb la presència d'estudiants d'agronomia i arquitectura, ha tingut per objecte la identificació dels reptes que suposa la sostenibilitat del sistema alimentari en els pròxims anys.

Amb aquesta finalitat, els experts han conformat grups transdisciplinaris al costat dels assistents amb la finalitat d'aportar diverses propostes i prototips en relació a la reordenació de les cadenes de valor de les empreses del sector agroalimentari i la influència del consum de productes llestos per a menjar. Ho han fet a través de la metodologia design thinking, basada en la generació de solucions a certs problemes situats dins d'un marc prèviament definit.

En aquest cas, el marc ha sigut la sostenibilitat de l'agricultura del futur, atès que es preveu que, en 2050, hi haja vora 10.000 milions de persones en el planeta, circumstància que ha d'implicar l'augment, aproximadament, en un 60%, de la producció actual d'aliments.

Sostenibilitat del sistema alimentari en 2050 i paper de l'agricultura ecològica

En aquest aspecte, una de les principals qüestions tractades ha sigut com aconseguir la sostenibilitat del sistema alimentari en 2050 i quin paper hi té l'agricultura ecològica.

Així mateix, els grups de treball han valorat l'increment del ready to eat advertit per l'estudi de ShopperView -elaborat per l'Associació de Fabriquentes i Distribuïdors AECOC-, propensió alcista que continuarà en el futur segons els investigadors i que està consolidant una nova forma de consum que presenta aspectes tant positius com negatius.

Càtedra Bayer CropScience

La Càtedra Bayer CropScience, resultat del conveni marc de col·laboració entre la UPV i l'empresa Bayer CropScience Ibèria, té com a finalitat la promoció i desenvolupament de coneixements científics i tecnològics que contribuïsquen al desenvolupament d'una agricultura sostenible.

Així, mitjançant l'organització d'aquest laboratori d'idees, s'ha aprofitat el talent present entre els estudiants per a poder conèixer els avantatges i desavantatges d'aquest tipus de consum, així com per a plantejar possibles actuacions davant els reptes del futur.