Serveis que prestem

En Acció

ÀGORA SOUND

08/06/17
Concert per a Sords (PAC 2017)

Data: dimecres 14 de juny del 2017
Hora: 19.00 h
Lloc: Espai Octubre Centre de Cultura Contemporània de València
Entrada lliure fins completar l'aforament
Activitats complementàries a la UPV de 10.00 h a 13.30 h

Amb motiu del Dia Nacional de les Llengües de Signes Espanyola i Catalana se celebra a l'espai Octubre Centre de Cultura Contemporània de València el primer Concert per a Sords, un esdeveniment de performance artística i acció sonora.

Cada artista ha triat un tema musical o sonor, els quals són la base de la seua idea per a l'acció amb l'objectiu de fer sentir la música sense so, a través del gest i altres tipus de conductes plàstiques afins al silenci.

En aquest Concert per a Sords es vol contribuir, per mitjà de l'art d'acció, a un acostament plàstic entre la llengua de signes i la ciutadania. Tot això amb la finalitat de mostrar que valors com la tolerància i el respecte són fonamentals a l'hora de comprendre i integrar equitativament les persones amb dificultats auditives en la nostra societat.

PROGRAMA COMPLET D'ACTIVITATS:

Lloc: Universitat Politècnica de València

10.00-14.00 h. Estand informatiu: Dia Nacional de les Llengües de Signes. Fesord (Federació de Persones Sordes CV), Àgora UPV.
12:00-12:30 h. Simposi: Al voltant de la sordesa: familiaritats i creativitats. Gema Hoyas Frontera. Facultat de Belles Arts, Aula B-0-5.
12.30-13.00 h. Simposi. Revista LABOLSA: Art experimental en format audiovisual. Soroll i silenci animat. Koke Vega. Facultat de Belles Arts, Aula B-0-5.
13.00-13.30 h. Col·loqui. Art del gest a la performance. S. Antolín, A. Higueras, Á. Pixó, X. Alcácer. Facultat de Belles Arts, Aula B-0-5.

Concert per a Sords:
19:00 h. a l'espai Octubre Centre de Cultura Contemporània.

- Soy gitano (Camarón de la Isla) interpretada per Álvaro Pixó
- Verde que te quiero verde (Manzanita) interpretada per Ana Higueras
- Space Oddity (David Bowie) interpretada per Silvia Antolín
- Born, never asked (Laurie Anderson) interpretada per Koke Vega
- Jo vinc d’ un silenci (Raimon) interpretada per Xavier Alcácer
- Germanies, suite per a dolçaines i percussió (José Rafael Pascual-Vilaplana) interpretada per Álvaro Terrones

Comissariat i projecte:
Álvaro Terrones
Col·laboració:
Universitat Politècnica de València (Àrea d’Activitats Culturals)
Octubre Centre de Cultura Contemporània
LCI (Laboratorio de Creaciones Intermedia)
Fesord CV (Federació de Persones Sordes de la Comunitat Valenciana)
Departament d’Escutura, Facultat de Belles Arts, UPV.
Agraïments:
Emili Payà (Octubre Centre de Cultura Contemporània), Nel.lo Vilar, Gema Hoyas Frontera

Projecte i+d: Recuperación de prácticas pioneras del arte de acción de la vanguardia histórica española y su contribución a la historia de la performance europea, del Ministeri d’Economia i Competitivitat (Ref. HAR2014-58869-P).

En memòria de l’escultor Sebastiá Miralles (Vinaròs 1948-València 2017).