Serveis que prestem

En Acció

ÀGORA SOUND

10/09/19
Exposició "Medio siglo que cont[arte]"

Data: Del 6 al 25 de setembre de 2019.
Inauguració: divendres 6 de setembre del 2019 a les 20.00 hores.
Horari: de dimarts a diumenge d'11.00 a 21.00 h.
Lloc: Sala Refetor del Centre del Carme Cultura Contemporània (C/ Museo, 2; València).
Entrada gratüita

Comissariat: Núria Ramón, Joan Aliaga i Joan Bautista Peiró.

Presentació

Ací, hui, demà. Passat, present i futur es donen la mà en aquesta exposició, que embasta el context des dels anys cinquanta i ofereix una degustació representativa de l'excel·lent col·lecció d'obres que, des dels noranta, ha anat atresorant la universitat al llarg de cinc dècades. Una tasca de l'Àrea de Fons d'Art i Patrimoni UPV, encarregada d'administrar els mitjans i recursos per a la correcta difusió i salvaguarda dels fons patrimonials. El seu treball, adjunt al Vicerectorat d'Alumnat i Extensió Universitària, facilita positivament les sinergies entre art, ciència, cultura i societat.

El que es deixa veure en “Medio siglo que cont[arte]” és el coneixement per les Belles Arts. Una constel·lació teixida amb 36 peces, entre pintures i escultures, ocupa al llarg del mes de setembre la Sala Refector del Centre del Carme Cultura Contemporània, servint de referent de la col·lecció, sense cap dubte, la més important de la Comunitat Valenciana.

L'exposició s'estructura artísticament en dues parts que dialoguen entre si i amb el visitant. La primera, dissenyada sota un criteri cronològic i històric per dècades, inclou obres de Manolo Gil, Vicente Castellano, Anzo, José Mª Yturralde, Rosa Torres, Ángela García, Equip Realitat, Ángeles Marco, Enric Alfons, José Morea i José Sanleón. Totes elles produïdes durant la segona meitat del segle XX, en un període en el qual els artistes plàstics valencians van manifestar una clara vocació per la innovació. En la segona, les obres triades identifiquen conceptes o tendències. D'una banda, la mirada a la naturalesa de les obres de Chema López, Pamen Pereira, Irene Grau, Nicolás Munuera, Felipe Ferrer, Joan Llavería i Evarist Navarro. Per un altre, el tractament de l'abstracció, amb obres tan representatives com les de Carlos Maciá, Juan Olivares, Javier Chapa, Emilio Martínez, Oliver Johnson, Sergio Barrera i Regina de Miguel. La mostra culmina amb la reflexió gràfica sobre la identitat i allò domèstic de Joël Mestre, Carlos Domingo, Rosana Antolí, Javier Garcerá, Inmaculada Abarca, Pepe Romero, Nelo Vinuesa, Irma Ortega, Deva Sand i Mau Monleón.

Un exercici de transversalitat docent

“Medio siglo que cont[arte]” és una iniciativa docent de l'edició 2019-2020 del Màster Interuniversitari de Gestió Cultural, que ofereix la Universitat de València-Estudi General juntament amb la Universitat Politècnica de València.

El procés organitzatiu s'ha dut a terme amb la participació de 37 estudiants i 7 docents, en estreta col·laboració amb l'equip humà del CCCC i del Fons d'Art de la UPV, des de la curadoria al muntatge expositiu, amb edició de catàleg en paper inclosa i versió políglota de benvinguda per als visitants.

Más información: http://www.exposicionmasterupv.com/es/exposicion-2/