Serveis que prestem

En Acció

ÀGORA SOUND

05/11/18
Teatre Genovese (PAC 2018)

Data: 27 de novembre del 2018
Horari: 19.30 h
Lloc: T4 Facultat de Belles Arts
Accés lliure a tota la comunitat universitària
Premi Max del Públic 2019

La obra teatral escrita idirigida per Miguel Ferrando, investigador de l'iTEAM de la UPV, guanya el Premi Max del Públic 2019.

Notícia en la UPV TV

Per què GENOVESE?

Genovese és abans de res una obra feminista, de caire social i que indaga i reflexiona sobre la idiosincràsia de la societat actual.
Quin és el missatge de Genovese?
Avui dia, quan més connectats estem, més aïllats ens sentim. Hi ha un fals concepte de solidaritat, una falsa idea de connexió entre les persones, i això comporta dues coses:

1. Hipocresia
  2. Deshumanització

El punt de partida d'aquests dos punts arranca l’any 1964 amb el cas Kitty Genovese. L'assassinat d'una jove a Nova York sota la mirada dels seus veïns, una jove a qui ningú va ajudar. A aquest tipus de comportament social es va denominar efecte espectador o síndrome Genovese.

L’efecte espectador és un fenomen psicològic pel qual és menys probable que algú intervinga en una situació d'emergència quan hi ha més persones que quan es troba sol.

Passa alguna cosa semblant avui?

Nosaltres pensem que sí. Disfressat sota altres màscares, continua ocorrent el mateix. Què fem quan veiem un accident o algun cas de violència al carrer? Actuem? Ja hi ajudarà un altre? Gravem en els nostres mòbils el que passa per compartir-ho en les xarxes socials? Ajuda això d’alguna manera?