Serveis que prestem

ÀGORA SOUND

07/09/18
Notícia
WOMEN NOW: Conferències sobre feminisme i arquitectura amb Madhavi Desai (PAC 2018)

Data: dijous 20 de setembre del 2018
Horari: 10.00 h
Lloc: Sala de projeccions de l'ETS d'Arquitectura UPV

La present activitat s'emmarca dins d'un conjunt de conferències impartides per diferents dones que desenvolupen una activitat rellevant vinculada al feminisme. Al gener va venir la politòloga Jo Freeman, i a l'abril rebérem l'arquitecta i editora Susana Torre. Al setembre vindrà Madhavi Desai, arquitecta hindú; al novembre, l'arquitecta i acadèmica Dolores Hayden, i esperem connectar amb Denise Scott Brown des de Philadelphia.

L'objectiu d'aquesta sèrie d'activitats és relacionar teòricament i científicament els estudiants amb l'acció social, i en particular, amb el moviment per la igualtat d'oportunitats per a tots i totes tradicionalment conegut com a feminisme.  Aquest vincle, es pretén des de la seua visió com a instrument teòric vàlid per a l'anàlisi de la realitat i de les accions que cal promoure, és a dir, per tant, com una eina científica.

Aquesta activitat va rebre subvenció PAC 2018, de l’ETS d'Arquitectura, del Departament de Projectes Arquitectònics de la UPV i d'AULAhna i esta coordinada per Eva Álvarez i Carlos Gómez.

Biografia

Miki i Madhavi Desai tenen un M. Arch.  de la Universitat de Texas a Austin, EUA. Són coautors d'Architecture and Independence: the Search for Identity: Índia 1880 to  1980, Oxford University Press, Nova Delhi, 1997, amb Jon Lang. El mateix equip és autor d'un informe de recerca titulat L'expressió cultural del bungalow a l'Índia: el llegat colonial i la seua manifestació postcolonial, que va ser finançat per una beca de recerca col·laborativa de la Fundació Getty, EUA, 2006-2008. Ara és un llibre titulat El bungalow a l'Índia del segle XX: l'expressió cultural de formes de vida canviants i aspiracions en l'arquitectura domèstica de la societat colonial i postcolonial, publicat per Ashgate, Regne Unit, el 2012. També són els autors d’Architectural Heritage of Gujarat: interpretació, estima, valors, Govern de Gujarat, Gandhinagar, 2012. Miki i Madhavi també han rebut beques d’investigació del Consell Indi de Recerca en Ciències Socials, Nova Delhi.

Miki va rebre un Fulbright Fellowship, el 2000, i un  Graham Grant, el 2005. També és autor d'Architekture en Gujarat, Indien: Bauernhof, Stadthaus, Palast, un catàleg d'exposicions del  Museu Rietberg, Zurich (1990). Va rebre la beca Earthwatch  el 1996. Ha ensenyat i impartit conferències a moltes universitats d'Europa i dels Estats Units.

Madhavi va rebre la beca de recerca sènior en el Programa Aga Khan per a Arquitectura Islàmica en el MIT, EUA. y en Sarai , Nova Delhi. També és autora de Traditional Architecture: House Form of the Islamic Community of the Bohras in Gujarat, Council of Architecture, Pune, 2007, i editora de Women and the Built Environment in India, Zubaan, Nova Delhi (2007). Ha donat conferències en moltes universitats d'Europa i dels Estats Units.

Junts desenvolupen treball professional en Archicrafts: Archicrafts.