Serveis que prestem

En Acció

ÀGORA SOUND

13/06/18
Audició de cloenda del curs de la xarxa d'escoles de música tradicional

Data: divendres 15 de juny del 2018
Hora: 20:00 h
Lloc: Auditori Alfons Roig. Facultat de Belles Arts. UPV
Entrada lliure fins a completar l'aforament

És una realitat que a la ciutat de València, generalment, la major part dels esdeveniments on la música tradicional n’és protagonista es dilueixen en una mar immensa d’opcions d’oci. També és cert que tot i que la festa de les falles té un nivell de participació i de repercussió molt importants, hi ha moltes altres celebracions festives tradicionals de la ciutat que no tenen un grau de participació molt alt respecte a la població total d’aquesta, ni quasi repercussió, amb la qual cosa tot el fet cultural i musical inherent a aquestes celebracions és pràcticament desconegut per a gran part de les persones que viuen i conviuen a València. Lògicament si en parlem de celebracions, festivitats i tradicions d’altres poblacions, el grau de desconeixement d’aquests fets culturals i musicals per part dels habitants de la ciutat encara és molt més alt, tot i que com és normal hi ha algunes excepcions. Fins i tot sembla haver-hi una interrupció clara en la transmissió oral familiar de les cançons infantils tradicionals.

Amb tot això, pensem que cal fer un esforç especial de divulgació i difusió, per tal d’apropar el coneixement de la cultura i música tradicional valenciana a totes les persones i col·lectius possibles, sense cap tipus de distinció. Cal col.laborar en transmetre el nostre llegat cultural i el nostre patrimoni musical, mantenir-lo i posar-lo en valor.

Així doncs, L’ESCOLA DE MÚSICA TRADICIONAL DE LA CIUTAT DE VALÈNCIA vetlla i treballa per fer arribar la cultura i música tradicional valenciana a tothom, amb independència del seu lloc d’origen, de la seua situació socioeconòmica, de l’edat i d’altres factors. Ho estem duent a terme mitjançant el desenrotllament del projecte musico-social i formatiu: Xarxa d’Escoles de Música Tradicional; els concerts didàctics que realitzem i la participació en esdeveniments culturals diversos.

Aquest projecte musico-social i formatiu, la Xarxa d’Escoles de Música Tradicional, pren com a eixos fonamentals la inclusió social i la convivència en la diversitat. Amb aquesta iniciativa, fer ciutat barri a barri i fer pedrera, continuem teixint una xarxa de grups d’aprenentatge d’instruments tradicionals (dolçaina, tabal, flabiol, tarota, guitarró, guitarra, llaüt, bandúrria, violí, cant tradicional, etc.) radicats en cada barri, amb identitat pròpia, però que alhora configuren un tot dins de la ciutat de València.

"Ramonet" .......... Cançó popular

"El Gener" ....... Manel Rius