Serveis que prestem

ÀGORA SOUND

13/04/18
Rueda VLC. Festival internacional de cinema ciclista

Data: 19 d'abril del 2018 (Dia Mundial de la Bicicleta)
Presentació a la UPV i projecció de documental MAKKINA
Horari: 12:00 h
Lloc: Auditori Alfons Roig. Facultat de Belles Arts

Dijous que ve, 19 d'abril, Dia Mundial de la Bicicleta, a partir de les 12.00 h, l'auditori Alfons Roig de la UPV acollirà la presentació de la primera edició de Rueda VLC. Festival Internacional de Cinema Ciclista, amb la projecció del curtmetratge documental MAKKINA (2016) i la presència de la seua directora, Ariadna Cambronero, i del seu protagonista, el medallista paralímpic Juanjo Méndez. Amb ells xarrarem, junt amb Nacho Durá i Alejandra de la Torre, components de l'associació Contrapedal i responsables de l'organització del festival a València.

MAKKINA és un curtmetratge documental sobre el ciclista paralímpic Juanjo Méndez. Després de patir un accident de moto el 1992, en el qual va perdre la cama i el braç esquerre, Juanjo va tornar a pujar a una bici i va fundar l'equip paralímpic Genesis Cycling Team. Els integrants d'aquest equip, i especialment Juanjo Méndez, s'han convertit en referents a nivell nacional i internacional, tant per la seua capacitat i esperit de superació, com pels importants assoliments esportius. MAKKINA forma part d'un projecte més ampli sobre l'equip Genesis Cycling Team, que inclou una sèrie fotogràfica de 30 imatges en blanc i negre (algunes de les quals han sigut incorporades al curtmetratge).

Ariadna Cambronero Ginés (Barcelona, 1967) és una apassionada del ciclisme. Ha creuat diverses vegades els Alps i els Pirineus amb bicicleta, i ha participat en una infinitat de proves de llarga distància, entre aquestes, la mítica París-Brest-París. Fotògrafa documentalista de formació, el que més li agrada és explicar històries singulars que ens facen reflexionar. Recentment ha començat a explorar nous llenguatges i a treballar amb formats multimèdia. MAKKINA és el seu primer projecte sobre el món del ciclisme, al qual s'aproxima amb una història increïble de superació sobre el ciclista paralímpic Juanjo Méndez.

Organitzada per l'Àrea d'Activitats Culturals i el Servei d’Esports del Vicerectorat d'Alumnat, Cultura i Esport de la Universitat Politècnica de València, després de la presentació d'aquesta primera edició del festival Rueda VLC i la projecció del documental MAKKINA, tindrà lloc una xarrada sobre el paper de la bicicleta com a mitjà social i esportiu (que compleix ja dos segles d'història), la importància de l'esperit de superació i com tot açò també es pot explicar a través del cinema.

Tota la informació sobre el festival en http://ruedafilmfestival.cc/valencia/