Serveis que prestem

En Acció

ÀGORA SOUND

12/03/18
HIPNOPÈDIA URBANA: I Jornades d'Investigació-Acció (PAC 2018)

Data: 24 - 25 de maig del 2018
Lloc: Facultat de Ciències Socials de la UV i l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de la UPV
Límit enviament de resums: 15 d'abril

Els límits de l’arquitectura i l’urbanisme en la producció de l’espai

La ciutat de València representa un exemple paradigmàtic d’expressió del model urbanitzador hegemònic neoliberal a les societats occidentals contemporànies, a la vegada que la capital d’un territori que sofreix de manera exponencial les conseqüències d’un assetjament urbanístic, econòmic, social i polític ja històric. Per això, aquestes jornades pretenen generar a València un espai de trobada on contrastar reflexions i experiències de l’àmbit estatal, que de manera directa o indirecta contribuïsquen al desenvolupament i definició d’un nou model de ciutat i de País Valencià, centrats a reforçar el dret a la ciutat en detriment de les dinàmiques neoliberals de reapropiació capitalista.

Es convida a presentar propostes a l’estudiantat, personal investigador i agents externs a l’àmbit acadèmic, interessats a participar en sessions de debat i treball grupal on s’intercanviaran experiències i coneixements entre diversos col·lectius i des de diverses disciplines (antropologia, sociologia, arquitectura, urbanisme, pedagogia, geografia, història, educació social, etc.). Per a tal efecte, es proposen els següents eixos temàtics:

1. Participació: cap al final utòpic de l’autogestió.
  2. L’urbanisme feminista com a ferramenta de transformació social.
  3. Vulnerabilitat i la segregació socioespacial.
  4. L’escolta activa de la infància com a perspectiva indissociable del dret a la ciutat.
  5. El despoblament i les noves ruralitats emergents.
  6. Cooperació i desenvolupament sostenible.
  7. Alternatives de disseny i de gestió residencial.

Les propostes deuen estar redactades en català o en castellà, i s’enviaran al correu electrònic: hipnopediaurbana@gmail.com

Límit enviament de resums: 15 d'abril de 2018
Comunicació i acceptació de resums i programa: 22 d’abril de 2018