La Plaįa del Llibre torna a Gandia

A aquesta trobada de la literatura en valencià se suma el Campus de Gandia, a través del Servei de Promoció i Normalització Lingüística de la UPV

La Plaça del Llibre s'ha establit amb els anys com l'esdeveniment principal de la literatura escrita en valencià. Amb la consolidació de les Places a Alacant, Castelló i València; en 2022, el festival literari arriba també a Elx i Sueca i, per segon any consecutiu, a Gandia. S'estableix, així com un punt de trobada imprescindible per als amants de la lectura que omplirà de cultura la plaça Rei Jaume I del 19 al 22 de maig, envoltats de 1.500 títols en valencià.

La trobada literària a Gandia ha sigut presentat a la Biblioteca Central d'aquesta localitat, i ha comptat amb la presència de Teresa Val, directora de la Fundació FULL; Rafael Domínguez, director de la Plaça del Llibre; Josepa Costa, assessora lingüística del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV); Liduvina Gil, regidora de l'Institut Municipal d'Arxius i Biblioteques (IMAB); i Carmina Prats, cap de servei de foment a la lectura de la Direcció General de Cultura i Patrimoni.

Durant les quatre jornades de la Plaça, els visitants podran descobrir les últimes novetats de les editorials valencianes i gaudir de les més de 40 activitats programades: presentacions de llibres, taules redones, tertúlies literàries, signatures, espectacles infantils i concerts. Enguany, i per primera vegada, s'emetrà en directe el pòdcast de Gent Ràndom, un espai literari presentat per Quim Ruiz, Lourdes Frasquet i Empar Puerto. També un taller de grafiti a càrrec de l'artista Galeta María.

Un festival literari en valencià dirigit a tots els públics

Durant la roda de premsa, Josepa Costa, des del Servei de Promoció i Normalització Lingüística de la UPV, , s’ha alegrat de poder col·laborar en projectes com aquest amb una programació ben completa d’activitats de foment de la llengua i la cultura pròpies. El Campus de Gandia sempre ha destacat per donar suport i participar en les activitats de Gandia i la Safor, reflex de la relació cultural del campus amb el seu entorn més immediat.

De fet, iniciatives com La Plaça del Llibre “permeten fomentar la lectura entre persones de totes les edats, que podran gaudir d'una gran varietat d'activitats. A més, aquests espais es converteixen en punt de referència per al mercat editorial i la lectura en valencià”.

La Plaça del Llibre de Gandia

La Plaça del Llibre de Gandia és un projecte coordinat i organitzat per la Fundació FULL-Fundació pel Llibre i la Lectura, Acció Cultural del País Valencià (ACPV); l’Associació d’Escriptors en Llengua Catalana (AELC); l’Associació d’Editorials del País Valencià (AEPV), l’Institut Municipal d’Arxius i Biblioteques de l’Ajuntament de Gandia (IMAB), Saforíssims Societat Literària, el CEFIRE de Gandia i el Campus de Gandia de la UPV. A més, és un projecte que compta amb el suport de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana.

Consulta el programa d'activitats de la Plaça del Llibre de Gandia en aquest enllaç

(20/05/2022)