XII Marató d'Astropartícules

Instituts de la comarca de la Safor participen en les jornades organitzades per investigadors del Campus de Gandia

Amb l’objectiu d’acostar la física a estudiants amb edats compreses entre els 13 i 18 anys se celebrarà la XII Marató d’Astropartícules a la Safor. L'activitat es desenvoluparà de l'1 al 3 de desembre en l'IES Veles e Vents (Grau de Gandia), IES Gregori Maians (Oliva) i IES Vall de la Safor (Vilallonga).

La nova edició local de la marató d’astropartículas a la Safor, finançada per la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT), compta amb M.ª Dolores Rodríguez, catedràtica de Física Atòmica Molecular i Nuclear de la Universitat d'Alcalà, com a investigadora principal i ha sigut organitzada per Joan Martínez i Miquel Ardid, investigadors del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV).

Promoure vocacions científiques entre la joventut

De què està compost l'univers, què és la matèria fosca o què són els raigs còsmics. Aquestes són algunes de les qüestions que s'abordaran durant les jornades de la marató amb el propòsit de despertar vocacions científiques entre l'alumnat d'educació secundària i batxillerat.

Les xarrades, tallers i experiències de la marató seran impartides per catedràtics de la Universitat d'Alcalà, Universitat Politècnica de València, Universitat de València i l'Institut de Física Corpuscular.

La XII Marató d’Astropartícules a Gandia i la Safor forma part de la sèrie de maratons d’astropartícules que s'han dut a terme per la geografia espanyola durant 2021 i que són continuació de la sèrie de maratons d’astropartícules finançada per la FECYT per al foment de la cultura científica, tecnològica i de la innovació.

L'acte de cloenda de la XII Marató d’Astropartícules tindrà lloc el dia 2 de desembre, a les 18.30 hores, en el Saló de Graus del Campus de Gandia.

(01/12/2021)