Cimera del canvi climātic

La UPV ha participat en la COP26 amb la presentació de dos projectes d'investigació

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha participat en la COP26, la Conferència de les Parts de la Convenció Marc de les Nacions Unides sobre Canvi Climàtic, a través de dos projectes d'investigació europeus vinculats amb la moda sostenible i la mobilitat internacional per a la creació d'un supercampus universitari europeu. Representants de les iniciatives Erasmus+ ENHANCE Alliance i Sustainable Fashion Employability Skills (SFES) han intervingut en el debat sobre els reptes de la sostenibilitat en la indústria de la moda a través de l'educació i l'ocupabilitat.

Desenvolupament sostenible des de la ciència i la tecnologia

El diàleg sobre moda sostenible en la COP26 ha abordat, a través de representants de diversos sectors, la capacitat de la indústria i l'educació per a fomentar la cultura de la sostenibilitat en aquest sector econòmic de gran impacte ambiental i també amb una destacada capacitat per a generar ocupació verda de qualitat. En ell ha intervingut la directora de l'Àrea d'Internacionalització de la UPV, Nuria Llobregat, investigadora principal del projecte ENHANCE Alliance en aquesta universitat, juntament amb membres de l'àmbit acadèmic i estudiantil de la Glasgow Caledonian University i responsables d'Harris Tweed Hebrides, Zero Waste Scotland, Tendam Global Fashion Retail i Amfori.

Projecte SFES

Aquest debat sobre moda sostenible en la COP26 ha sigut organitzat per la Universitat de Glasgow Caledonian (GCU) en col·laboració amb el projecte europeu SFES, en l'equip del qual col·labora Esteban Galán, professor del Campus de Gandia i també investigador de ENHANCE Alliance en la UPV.

El projecte europeu SFES, coordinat per la professora de la GCU Lindsey Carei, ha comptat amb un espai d'exhibició destinat a les entitats col·laboradores de la COP26 de les Nacions Unides. En aquesta zona, denominada Blue Area, s'han mostrat els principals objectius i resultats d'aquesta iniciativa que explora la relacions entre moda sostenible i capacitats d'ocupabilitat.

ENHANCE Alliance

ENHANCE Alliance, pertanyent a l’European Universities Initiative promoguda per la Comissió Europea, està coordinada per la Universitat Tecnològica de Berlín i, a més de la UPV, són membres: el Politècnic de Milà, la Universitat Tecnològica de Varsòvia, la Universitat Tècnica d'Aquisgrà –oficialment RWTH Aachen-, la Universitat Noruega de Ciència i Tecnologia, i la Universitat Tecnològica de Chalmers.

Aquesta aliança de set universitats tecnològiques fomenta la internacionalització de l'educació superior a través del desenvolupament del concepte One Campus i, entre les seues prioritats, es troben tant l'acció climàtica com la promoció de les ciutats sostenibles i intel·ligents.
(12/11/2021)