Donaciķ de sang

Dimecres, 10 de novembre, des de les 9.30 hores al Campus de Gandia

Un equip mòbil del Centre de Transfusió de la Comunitat Valenciana (CTCV) estarà el dimecres, 10 de novembre, al Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV). Les persones interessades podran donar sang en horari de 9:30 a 13.30 hores i de 16.30 a 20.00 hores, a la Sala Triangular, Edifici F.

D'aquesta manera, des del CTCV s'acosta la possibilitat de donar sang en qualsevol punt, també a la Universitat, i fem novament una crida a la solidaritat dels membres de la comunitat universitària, personal i alumnat, del Campus de Gandia.

Les mesures de seguretat continuen sent exhaustives per a aconseguir un entorn segur per a donar. El CTCV recorda que no s'ha d'acudir amb afeccions respiratòries o febre, si s'està en aïllament o ha estat amb una persona afectada per COVID-19 o si s'ha viatjat a un país de risc en l'últim mes.

Balanç de donació

El CTCV va finalitzar l'any 2020 amb 164.062 unitats de sang donades, quantitat que representa una lleugera disminució respecte de l'exercici anterior (5%). Les donacions es van mantindre, malgrat la crisi sanitària, com també els nivells de demanda.

Pel que respecta al primer semestre d'enguany, es van obtindre 85.607 unitats de sang. Una xifra que ha permés l'equilibri, fins i tot en la tercera ona del coronavirus, i els hemoderivats han cobert puntualment les necessitats dels pacients de la Comunitat Valenciana.

No obstant això, les dades evidencien la necessitat de preservar la continuïtat en el subministrament de productes sanguinis i de mantindre la consciència social sobre la donació de sang.

Recorda, dóna sang, salva vides.

(05/11/2021)