Conferčncia inaugural

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) celebra la Conferència inaugural del curs acadèmic 2021-2022. El solemne acte tindrà lloc el dijous, 21 d'octubre, a les 19.00 hores, a l'Aula Magna del centre universitari.

Durant l'acte, presidit pel vicerector de Planificació, Oferta Acadèmica i Transformació Digital de la UPV, José Pedro García Sabater, acompanyat pel director del Campus de Gandia, Jesús Alba, es presentarà la memòria anual del curs acadèmic 2020-2021 i s'entregaran els premis fi de grau per part dels patrocinadors (Ajuntament de Gandia, Brioix International Fruits S.L., Col·legi Oficial de Graduats en Enginyeria de Telecomunicació i TIC de la Comunitat Valenciana, Companyia de Tractaments Llevant S.L., Damarc Agrobotic S.L., Grup Tragsa, Locatec Aplicacions Informàtiques, Medip Health S.L. i Viatges Gandia S.L.).

L'esdeveniment es desenvoluparà de manera presencial, amb totes les mesures higienicosanitàries adaptades a les circumstàncies actuals de la COVID-19, i també podrà seguir-se a través del canal YouTube.

Emprenedor per accident, una carrera lligada a la fotografia

Joaquín Cuenca Abela, CEO de Freepik Company, serà l'encarregat d'impartir la conferència inaugural sota el títol “Emprenedor per accident, una carrera lligada a la fotografia”. Cuenca és enginyer en Informàtica per la Paris-Sud University i llicenciat en Física per la Universitat de València. En 2005 va fundar la seua primera empresa, Panoramio. Dos anys més tard, aquesta va ser adquirida per Google; companyia a la qual s’incorporà com a enginyer informàtic. Posteriorment, treballà en PressPeople i, juntament amb altres socis, va constituir tres noves empreses: BeSoccer (2010), Freepik (2010) i Empirical Evidence S.L. (2012).

Panoramio, geolocalitzar fotografies

Panoramio era un lloc web dedicat a exhibir les fotografies de paisatges que els mateixos usuaris creaven i georeferenciaven. Al juliol de 2007, Google va adquirir Panoramio per a integrar-ho al seu servei Google Maps. Però el setembre de 2014, va anunciar el seu tancament definitiu i les imatges van passar a ser part del projecte Google Views.

BeSoccer, aplicació esportiva líder en el mercat

El projecte va nàixer amb el nom de Resultats de Futbol i té com a objecte oferir els resultats de les principals lligues de futbol. Avui dia, és l'aplicació esportiva espanyola més descarregada de Google Play, amb més de 25 milions d'usuaris arreu del món.

Freepik, el banc d'imatges amb més ús del món

Freepik és un dels majors contenidors de recursos gràfics amb els quals complementar a la perfecció dissenys personals i professionals. Aquesta empresa emergent, també coneguda com el Google de les imatges i recursos gràfics, va ser fundada en 2010 i s'ha convertit en una de les plataformes de referència en l'àmbit de la creació i el disseny.

En l'actualitat, Cuenca és padrí inversor de diverses empreses emergents, conseller extern de l'Agència d'Innovació i Desenvolupament d'Andalusia IDEA i CEO de Freepik.
(21/10/2021)