Estudiar Turisme en temps COVID

Grau en Turisme, formació del futur professional del sector turístic

Cursar el Grau en Turisme “és una oportunitat per a formar-se en uns estudis lligats al nostre principal sector productiu”, ha declarat Lluis Miret, director acadèmic del Grau en Turisme que s'imparteix al Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV).

Segons Miret, “el turisme està en una etapa de grans canvis, sens dubte,  accelerats per la pandèmia. Ha patit molt amb la crisi, però com ha passat en totes les crisis anteriors, la recuperació del turisme serà més ràpida i forta”.

Per això, aquesta gran indústria que és la turística necessita personal qualificat i estudiar Turisme és una opció de futur. “El turisme que ve necessitarà professionals formats en idiomes, en noves tecnologies, en gestió empresarial... i la UPV ofereix una formació de qualitat i molt reconeguda per les empreses del sector”.

Mobilitat internacional i pràctiques

“Però la formació va més enllà de les aules”, ha afirmat el director acadèmic del Grau en Turisme. Per aquesta raó, des del Campus de Gandia de la UPV es fomenta tant la mobilitat d'estudiants amb convenis d'intercanvi i l'opció d'accedir a dobles títols, com la realització de pràctiques en empreses “Les pràctiques en empresa del Grau en Turisme són obligatòries i estan ben remunerades”. I  pel que respecta a la mobilitat internacional, “l'alumnat té l'oportunitat de viatjar a altres universitats a completar els seus estudis i aprendre idiomes. En definitiva, són uns estudis amb la qualitat UPV, però amb una important vocació internacional i molt lligades al sector. I tot això ací, a la Safor”.

De Diplomatura a Grau en Turisme

Cal recordar que, el pla d'estudis del Grau en Turisme va entrar en vigor al Campus de Gandia durant el curs acadèmic 2009-2010, amb un procediment d'implantació progressiva curs a curs. D'aquesta forma, el títol oficial de diplomat/da en Turisme -que ja s'impartia- va donar pas al de graduat/da en Turisme, adaptant-se així a  l'estructura de l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES).

Com arreplega la presentació oficial del grau, aquests estudis tenen per objecte “establir els coneixements necessaris per a planificar i gestionar de manera sostenible destinacions turístiques, dirigir i gestionar empreses d'allotjament, restauració i altres activitats turístiques, a més de dissenyar, comunicar i comercialitzar viatges turístics. També organitzar i administrar institucions públiques relacionades amb l'activitat turística, i comunicar-se en diverses llengües amb els agents turístics”.

Consulta el pla d'estudis del Grau en Turisme i per a qualsevol dubte sobre el Campus de Gandia de la UPV, aquest enllaç.

La matrícula estarà oberta fins al divendres, 10 de setembre.

(08/09/2021)