CEDTUR

El Campus de Gandia s'incorpora a la Conferència Espanyola de Deganes i Degans de Turisme

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) forma part, juntament amb altres 40 institucions universitàries, de la Conferència Espanyola de Deganes i Degans de facultats amb estudis de Turisme (CEDTUR). “És un organisme que arriba per a afrontar amb major eficàcia els actuals i futurs reptes del sector, també la formació universitària en l'àmbit turístic”, ha indicat el director del Campus de Gandia, Jesús Alba.

Incentivar els estudis de Turisme

La CEDTUR té com a objecte el foment, la millora i la coordinació dels estudis de Turisme en l’àmbit de grau, màster i doctorat; afavorir la cooperació i cohesió entre escoles i facultats; així com consolidar la projecció social dels centres entre la societat espanyola i els poders públics i impulsar els estudis universitaris i la investigació en l'àmbit de coneixement del turisme.

Per al director acadèmic del Grau en Turisme que s'imparteix al Campus de Gandia, Lluís Miret, aquesta conferència “suposa un pas més en la normalització dels estudis de Turisme, en la seua visibilitat i valoració. Era una exigència dels centres universitaris que impartim Turisme que ara s'ha fet realitat”. A més, segons Miret, “la participació del Campus de Gandia en la CEDTUR és una oportunitat de ser presents en els fòrums de discussió i decisió sobre els estudis de turisme i és també una oportunitat de fer xarxa i tindre un interlocutor davant l'administració i altres organismes”.

CEDTUR pretén constituir-se en interlocutora del sector turístic i dels poders públics, en relació amb les normes i aquells temes que afecten els ensenyaments universitaris de l'àmbit del turisme, en tots els seus nivells, i en estreta coordinació amb la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE).

Per a aquest fi, entre les accions previstes destaquen la creació de fòrums de debat i intercanvi, oberts a totes les universitats espanyoles sobre temes d'interés per als ensenyaments universitaris de l'àmbit del turisme; així com transmetre la informació d'interés general i salvaguardar, promoure i defensar les posicions d'interés comú i adopció d'acords en matèries de competència deganat. La seua missió es basarà a expressar l'opinió col·lectiva en temes que afecten les facultats, escoles i els deganats; també s’intensificarà la col·laboració amb els centres de secundària i batxillerat, el sector turístic i els organismes públics amb competències en el sector.

Reptes i aportacions

El sector turístic és un dels més perjudicats per la pandèmia de la COVID-19 i la Universitat té aportacions a fer per a ajudar en la seua recuperació. Per això, com ha afirmat el director del Campus de Gandia, Jesús Alba, “es fa indispensable la detecció de les claus que marcaran el futur del turisme. La investigació en coordinació amb el sector, la transferència dels resultats i la transmissió del coneixement són importants aportacions que des de la Universitat poden fer-se davant els nous reptes que demanda el sector turístic”.

Inicialment, la Universitat de Màlaga a través del degà de la seua Facultat de Turisme, Antonio Guevara, presideix la Conferència Espanyola de Deganes i Degans de Turisme (CEDTUR).

(13/07/2021)