Repensar l'escola

Fins al 19 de juliol, visita la mostra “Repensar l’Escola: les Escoles d’Estiu del País Valencià” que acull el Campus de Gandia

Amb motiu de la pròxima celebració de l'Escola d'Estiu Carme Miquel 2021 “L'activitat docent en un món digital”, programada per als dies 8 i 9 de juliol al Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), pot visitar-se l'exposició “Repensar l’Escola: les Escoles d’Estiu del País Valencià”.

Organitzada per la Direcció General d'Innovació Educativa i Ordenació de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, la mostra “acosta al visitant al fenomen educatiu, polític i cultural de les Escoles d'Estiu i els Moviments de Renovació Pedagògica (MRP) del País Valencià”. De fet, recull més de quatre dècades d'existència de les escoles d'estiu i valora el treball realitzat pels MRP.

L'exposició s'ha dividit en deu seccions, prenent com a referència l'Escola d'Estiu de les Comarques Centrals Gonçal Anaya, per ser la primera de totes les convocatòries i per ser, a més, des d'on es treballava activament amb els altres col·lectius docents renovadors de tot el territori.

El contingut de la mostra es presenta a partir de documents, publicacions, objectes, fonts orals, fotografies, vinyetes, una línia del temps, un espai d'aula debat i un mapa amb els continguts que van vertebrar l'esmentada Escola d'Estiu de les Comarques Centrals Gonçal Anaya.

Així mateix, recull un bon grapat de veus que han fet possible les diferents convocatòries de les escoles d'estiu: mestres d'educació infantil, primària i secundària, membres dels MRP i dels moviments sindicals i polítics al voltant de les Escoles d'Estiu.

“Repensar l’Escola: les Escoles d’Estiu del País Valencià”, oberta al públic fins al 19 de juliol, en el vestíbul de la Sala de Conferències 1 i 4 del Campus de Gandia.

(16/06/2021)