Pes del pensament

Una performance per a visibilitzar la desigualtat de gènere en l'àmbit acadèmic

Les artistes, docents i investigadores Amparo Alonso-Sanz i María Vidagañ duran a terme aquest dijous, 17 de juny, a les 12.00 hores, la performance “Pes del coneixement” al Campus de Gandia.

Amb aquesta acció, inclosa en el projecte R+D “Sensibilització en igualtat de gènere i diversitat sexual mitjançant intervencions artístiques en contextos universitaris”, les autores denuncien que “el coneixement científic és tradicionalment divulgat per homes, mentre que les dones s'obrin pas amb dificultat en el camp de les publicacions”.

L'obra performativa consisteix en la classificació de 50 llibres de selecció aleatòria mitjançant un nou criteri, en funció del sexe de la persona que escriu el llibre. Aquesta classificació es realitza en tres columnes sobre el sòl: una columna on s'apilen els llibres escrits per autors, una altra columna on es col·loquen els llibres escrits per autores i una tercera d'autoria mixta. L'activitat finalitza registrant l'altura i el pes de les tres piles de llibres.

L'objectiu d'aquesta acció és “fer visible l'aclaparadora majoria de llibres que hi ha a les biblioteques escrits per homes davant dels escrits per dones, amb totes les implicacions que això suposa per a la construcció del pensament col·lectiu”.

Durant els dies 15, 16 i 17 de juny de 2021 es desenvoluparà aquesta performance en les onze biblioteques de la Universitat Politècnica de València (UPV). En concret, a la Biblioteca Campus Gandia-CRAI la intervenció tindrà lloc el dijous, 17 de juny, a les 12.00 hores.

(15/06/2021)