PAU 2021

Les proves d'accés a la Universitat es realitzaran els dies 8, 9 i 10 de juny

El Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) acollirà les proves d'accés a la Universitat, els dies 8, 9 i 10 de juny, en convocatòria ordinària, i els dies 6, 7 i 8 de juliol, en l'extraordinària.

Els i les estudiants que es presenten han d'estar en possessió del títol de Batxillerat o del títol de tècnic de cicle formatiu de grau superior, i podran conèixer el resultat dels seus exàmens a partir de les 14 hores del 18 de juny, en convocatòria ordinària, i a partir del 14 de juliol, per als de la convocatòria extraordinària.

Desenvolupament de les proves

La Prova d'Accés a la Universitat (PAU) es compon de dues fases: l'obligatòria i la voluntària. La primera consta de cinc exàmens: Castellà: Llengua i Literatura II; Valencià: Llengua i Literatura II; Llengua Estrangera (Alemany, Anglès, Francés o Italià); Història d'Espanya i l'assignatura de modalitat cursada (Matemàtiques II, Matemàtiques Aplicades a les Ciències Socials II, Llatí II o Fonaments de l'Art II).

Pel que respecta a la fase voluntària, aquesta té la finalitat d'incrementar la nota d'accés a la Universitat i l'estudiantat podrà examinar-se de les assignatures troncals d'opció que desitge, les haja cursades o no.

Accés i admissió

Per a l'accés a la Universitat, a l’alumnat provinent de Batxillerat se'l considerarà la qualificació del Batxillerat i de la Prova d'Accés a la Universitat (PAU). La nota d'accés serà la mitjana ponderada del 60% per a la qualificació final de Batxillerat i el 40% per a la nota de la fase obligatòria de la PAU. Quant a l'alumnat de cicles formatius de grau superior, la nota vindrà conformada per la qualificació del cicle formatiu, més la nota de la fase obligatòria de la PAU, amb la mitjana ponderada establida per normativa.

D’altra banda, l’alumnat estranger o amb Batxillerat internacional, hauran d'acreditar la seua qualificació d'accés a la Universitat i en cas de països sense conveni, hauran de realitzar una prova o sol·licitar a la UNED la corresponent acreditació.

Finalment, l'accés a la Universitat d'estudiants amb la PAU aprovada prèviament, amb estudis de Batxillerat corresponents al sistema educatiu anterior, titulats i majors de 25, 40 o 45 anys, es realitzarà d'acord amb les seues pròpies normatives.

Mesures de prevenció per la COVID-19 a la PAU 2021

Per al correcte desenvolupament de les proves d'accés a la Universitat al Campus de Gandia, se seguiran les recomanacions de prevenció i higiene per la COVID-19 establides per les autoritats sanitàries i educatives (manteniment de distància interpersonal, rentada freqüent de mans amb gels hidroalcohòlics i obligació de portar la màscara).

L'horari dels exàmens pot consultar-se en el següent enllaç de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital.  També, des del portal futur estudiant de la UPV.
(31/05/2021)