L'art de contar histōries

Tens una història per a contar? Aprén a desenvolupar-la i fes el primer salt a l'escriptura cinematogràfica, descobrint les eines que fan falta a l'hora d'enfrontar-se a l'estructura narrativa i els seus components per a un guió audiovisual.

El director i guionista Nacho Ruipérez impartirà el curs L'art de l’storytelling: un viatge heroic de la primera idea a l'última tecla. L'activitat formativa, emmarcada en la Càtedra d'Innovació del Campus de Gandia, està dirigida a persones interessades en el cinema i el seu llenguatge, així com a les que pretenen endinsar-se en el món de la producció i realització cinematogràfica. I és que, “conèixer les tècniques narratives no sols ajuda a crear bones històries, sinó també a aguditzar l'olfacte per a detectar quines poden ser aquestes bones històries abans d'apostar per un guió o un altre”.

El curs de caràcter presencial s'impartirà de l'1 al 24 de juny, dimarts i dijous, de 18 a 21.00 hores, al Campus de Gandia. Per a més informació i inscripció, consulta aquest enllaç

Nacho Ruipérez, guionista i director de cinema

Llicenciat en Comunicació Audiovisual pel Campus de Gandia, Nacho Ruipérez es va iniciar en el cinema com a meritori amb la pel·lícula de producció alemanya Sommer Hunde Söhne rodada entre Alemanya, França, la costa mediterrània espanyola i el Marroc. “Volia fer cinema i no tenia l'oportunitat econòmica d'anar a una universitat privada. Em vaig posar a buscar alternatives i vaig veure que el Campus de Gandia era un campus molt jove, portava a penes dos anys i, encara que no era una carrera específica de cinema, vaig creure que podia formar-me i ser una bona alternativa. A més, ací va sorgir una primera productora amb la qual al costat d'altres companys vaig començar a filmar curtmetratges i un programa de televisió universitari, Telegrafies”.

Ruipérez ha realitzat tota mena de treballs artístics tant per a cinema com per a televisió: va col·laborar en el disseny conceptual de caracterització de Pirates del Carib IV o Red Lights, així com en els decorats de L'home de les papallones. També ha produït diversos curtmetratges. Alguns d'ells han rebut importants premis internacionals o han sigut preseleccionats, en el cas de La Victòria d'Úrsula, per als premis Goya en 2011.

El seu primer llargmetratge com a director va vindre de la mà de la productora navarresa Cronopia Films. La pel·lícula Blue Lips ha sigut realitzada entre sis directors de diferents països. I en 2018 va estrenar El desentierro, una coproducció hispanoargentina protagonitzada per Leonardo Sbaraglia. Distribuïda per Filmax, la pel·lícula va obtindre sis premis de l'Acadèmia de l'Audiovisual Valencià, incloent els de millor guió, millor direcció i pel·lícula. "I ara estic dirigint la sèrie L’Alqueria Blanca d'À Punt Mèdia. Content i avançant, a poc a poc, superant barreres, i intentant fer projectes nous, que en aquests temps no és fàcil”, ha assegurat el director Nacho Ruipérez.
(24/05/2021)