4ArtPreneur

Naix el projecte europeu 4ArtPreneur per a impulsar l'emprenedoria en el món de l'art

El consorci finançat per la Unió Europea, en el marc dels projectes educatius Erasmus +, ha posat en marxa el projecte 4ArtPreneur, emprenedoria en el món de l'art. L'objectiu és generar sinergies de col·laboració per a desenvolupar programes innovadors dirigits a l'aprenentatge dels emprenedors artístics en funció de la seua pròpia experiència.

El consorci està compost per institucions d'Alemanya, Xipre, Espanya i Portugal; a més d'una xarxa d'inversors relacionats amb les indústries culturals i creatives (Mitjana Deals UG), quatre universitats amb equips multidisciplinaris en departaments d'arts creatives i negocis (European University Cyprus, Universitat d’Aberta, Universitat Internacional de Catalunya i Universitat Politècnica de València,) i una pime sobre educació, tecnologia i art digital (Documenta Creacions Multimèdia Avançades SL).

4ArtPreneur, emprenedoria en el món de l'art

El projecte 4ArtPreneur té com a finalitat crear un curs en línia d'accés obert sobre emprenedoria, dirigit a les facultats de les Indústries Culturals i Creatives (ICC), per a formar l'alumnat i professorat en l'adquisició i validació de les competències empresarials adaptades a les seues necessitats específiques.

Un equip de professors del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV), liderat per José Marín-Roig, director de la Càtedra d'Innovació, participen en el desenvolupament d'aquest projecte. Segons el professor Marín-Roig, “4ArtPreneur s'emmarca en una universitat intensiva en títols relacionats amb les arts i humanitats, i ve a cobrir una manca molt generalitzada entre els artistes: la falta d'habilitats per als negocis. Aquest projecte busca generar confiança a través de l'ús d'eines docents innovadores, per a maximitzar l'èxit en els negocis i tractarà de fer fàcil el que, per a ells, els futurs professionals de l'art en totes les seues disciplines, és difícil: emprendre amb èxit”.

Els socis del projecte desenvoluparan les eines, entre les quals trobem una metodologia innovadora basada en dinàmica de sistemes, que permet la simulació per ordinador de casos pràctics de mercat; un currículum d'emprenedoria modular, els materials d'ensenyament del qual i l’aprenentatge del pla d'estudis estaran integrats en els models de dinàmica de sistemes que simulen els casos/temes empresarials i finalment, l'adaptació i millora d'un portafoli electrònic perquè els estudiants d'arts creatives puguen recollir i mostrar evidències de les seues habilitats emprenedores per a enfrontar-se a futures perspectives d'inversió.

El curs estarà disponible a partir d'octubre de 2022.
(07/05/2021)