Eleccions a rector

Arranca la campanya de la segona volta de les eleccions a rector de la Universitat Politècnica de València

Els candidats, després dels resultats de la primera volta, són els catedràtics José Manuel Barat i Pepe Capilla. La campanya durarà una setmana i serà el dimarts 18 quan la comunitat universitària podrà tornar a exercir el seu dret al vot per a triar a qui durant els pròxims quatre anys dirigirà aquesta institució acadèmica.

José Manuel Barat

José Manuel Barat (Torrent, 1969) és enginyer agrònom, especialitat en Indústries, per la Universitat Politècnica de València. En 1994 va aconseguir una beca de Formació de Professorat Universitari (FPU) i inicià la formació predoctoral al Departament de Tecnologia d'Aliments. Es va convertir en professor associat en 1996 i, dos anys després, es doctorà. En 2009 va obtindre la càtedra.

Imparteix docència a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agronòmica i del Medi Natural. Ha participat en 7 projectes docents, dels quals 2 són internacionals. Ha dirigit o codirigit 55 tesines o treballs final de màster, 88 treballs de final d'estudis, 21 projectes d'alumnes d'intercanvi i 20 diplomes d'estudi avançat.

Barat s'ha especialitzat en temes relacionats amb l'enginyeria d'aliments. Fou membre del comité científic de l'Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (2013-2017). Des de 2018 pertany al panell d'experts de l'Agència Europea de Seguretat Alimentària. Quant a la gestió universitària, ha sigut director del Departament de Tecnologia d'Aliments (2008-2016) i vicerector d'Ordenació Acadèmica i Professorat (2017-2021).

Pepe Capilla

Pepe Capilla (València, 1961) es va graduar com a enginyer de Camins Canals i Ports a la Universitat Politècnica de València en 1986, i va obtindre el doctorat en Recursos Hídrics en 1989. Va ser guardonat amb el Premi de Tecnologia de Residus en la Comunitat Valenciana en 1999.

Amb més de 35 anys d'experiència com a docent a la UPV, des de 1993 ha ocupat diferents llocs amb responsabilitats acadèmiques i de gestió, entre els quals vicerector d'Espai Europeu i Educació Superior, director de l'Institut Universitari d'Investigació d'Enginyeria de l'Aigua i Medi Ambient i, en els últims huit anys, vicerector d'Investigació, Innovació i Transferència.

En l’àmbit de la Comunitat Valenciana, Capilla va ser designat director general d'Universitats i Educació Superior de la Generalitat Valenciana en el període 2004-2007 i fou president de la Xarxa d'Universitats Valencianes per al Foment de la I+D+i (RUVID) des de 2018 fins a 2020. Internacionalment, ha exercit tasques docents, d'investigació i de transferència, entre les quals científic visitant a la Universitat de Stanford i professor visitant a l'Institut Tecnològic de Massachusetts (MIT).

Votació electrònica

I igual que en la primera volta, la votació serà electrònica. Per a això, hauràs d'accedir a la teua intranet, apartat “Eleccions, Accés a la plataforma de votació”. L'horari per a poder exercir el teu dret al vot serà de 9 a 20 hores, del pròxim 18 de maig.
(10/05/2021)