Antic alumne premiat

Alejandro Castilla, primer premi II Datathon de Bioinformàtica

Alejandro Castilla, antic alumne del Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació, So i Imatge que imparteix el Campus de Gandia, ha sigut premiat junt als seus companys d'equip, Jesús García i Álvaro Martín, en la segona edició del Datathon de Bioinformàtica. El certamen, organitzat per la Universitat de Granada, consistia a utilitzar dades epidemiològiques de COVID-19 i analitzar la possible influència de diversos factors en l'expansió del virus.

“Aquest concurs ha sigut una oportunitat per a aprendre”, ha assegurat Alejandro. En el seu projecte, “Anàlisi sobre la propagació de SARS-COV-2 en funció de factors ambientals i de mobilitat”, es relaciona la propagació del virus amb la temperatura, concloent que “a penes influeix la temperatura del mitjà amb el fet que el virus es propague més o menys”. D'altra banda, “també hem programat un model que permet simular la propagació del virus en diferents situacions, per a realitzar una primera comparativa entre com es propagaria la malaltia en cas de no establir restriccions de mobilitat o sanitàries”.

Gràcies a aquest repte, els participants han pogut aplicar els coneixements adquirits a les aules, a més de comprendre la importància de la ciència de dades en la investigació biomèdica. El premi, dotat amb 200 euros, “suposa una gran satisfacció, però ens quedem amb el resultat i, en concret, amb el procés del projecte”. Perquè, segons Alejandro, “hem aprés moltíssim sobre temes que abans no coneixíem i això ens serveix com a motivació per a continuar estudiant”.

Sobre el seu pas pel Campus de Gandia, recorda que “és un campus molt familiar, que ofereix una experiència molt més personal que no se sent en altres campus. També va ser un lloc que em va donar moltes oportunitats per les quals he arribat fins ací, per exemple, el meu treball actual i el meu futur TFG va nàixer d'un projecte que comencem a realitzar a Gandia”. En l'actualitat, Alejandro continua amb els seus estudis universitaris al Campus de Vera de la Universitat Politècnica de València.

(06/05/2021)