ODS

La Comissió de Cooperació i Solidaritat ha programat diverses activitats relacionades amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

La Comissió de Cooperació i Solidaritat del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha programat diferents activitats amb la finalitat de contribuir al coneixement, l'impuls i la difusió dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) entre la comunitat universitària.

Exposició

“Que ningú es quede arrere” és el lema amb el qual va arrancar en 2015 l'Agenda 2030, un procés històric impulsat per l'ONU i els seus socis per a erradicar la pobresa, lluitar contra les desigualtats i protegir el planeta. Amb els seus 17 ODS, l'Agenda vol empoderar les persones vulnerables, entre elles, als milions de persones refugiades, desplaçades i apàtrides que experimenten diàriament les conseqüències del desarrelament. La mostra, organitzada per l'Agència de l'ONU per als Refugiats (ACNUR) i que podrà visitar-se del 3 al 7 de maig en els corredors de l'edifici A, permet conèixer la realitat de les persones refugiades.

Taller de teatre social

Aquest taller, organitzat també per ACNUR, persegueix fomentar dinàmiques entre l'alumnat per a reflexionar i mostrar el costat més humà, fomentant la solidaritat cap a aquelles persones que necessiten més ajuda. Les sessions es realitzaran en el marc de diverses assignatures que s'imparteixen en el Grau en Ciències Ambientals.

Cursos de formació

L'Institut de Ciències de l'Educació de la UPV ha organitzat dos cursos en línia sobre ODS:

• L'agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible, dirigit a estudiants, s'impartirà de l'1 de juny a l'1 de juliol.
  • Incorporació dels ODS en la docència, dirigit al professorat, s'impartirà els dies 14 i 21 de maig.

Inscripció a través de la Intranet.

(05/05/2021)