Eleccions a rector, 4 de maig

Per primera vegada en els 52 anys d'història de la UPV, les eleccions a rector seran per votació electrònica

El dimarts 4 de maig del 2021 se celebren eleccions a rector a la Universitat Politècnica de València. Per primera vegada en els 52 anys d'història de la UPV aquests comicis seran per votació electrònica. Un total de 31.449 persones estan cridades aquest dia a les urnes.

El col·lectiu més nombrós és el que agrupa l'alumnat de titulacions oficials de la UPV. Són 26.639 persones, que representen el 21% del vot ponderat. A continuació, està el sector del personal de l'administració i els serveis: 1.910 treballadors que sumen el 10%. Un total de 1.468 professors funcionaris doctors tindrà a la seua mà el 54% del vot ponderat i, finalment, el sector de l'altre personal docent i investigador (1.432 persones) completarà amb un 15% la totalitat del recompte.

La campanya, a la qual concorren tres candidatures, es desenvoluparà del 19 d'abril al 3 de maig i la votació es durà a terme el 4 de maig; la proclamació del nou rector o rectora s'efectuarà el 6 de maig. Si fóra necessària una segona volta, la campanya es realitzaria del 10 al 17 de maig i els resultats es coneixerien el 18 d'aquest mes.

L'actual rector Francisco J. Mora conclou el seu segon mandat i no opta a reelecció, ja que els Estatuts de la UPV estableixen que el rector només pot ser reelegit una vegada de manera consecutiva. D'altra banda, l'última vegada que la UPV va comptar amb tres candidats a rector va ser fa ja més de 20 anys, l'any 2000, amb Justo Nieto, Enrique Cabrera i Pedro Miguel Sosa.

Sense desplaçament ni cues: vota a colp de clic

Per a emetre el teu vot el 4 de maig, tens des de les 9 fins a les 20 hores. És necessari accedir a la intranet, apartat “Eleccions, Accés a la plataforma de votació”. Una vegada en la pantalla de votació, podràs triar entre les tres candidatures presentades i el vot en blanc. El sistema de votació electrònica no permet la possibilitat del vot nul.

(26/04/2021)