Visita a l'Ajuntament de Gandia

Gandia renova per 20 anys la cessió al Campus de la UPV d'una parcel·la a la platja per a usos esportius

El rector de la Universitat Politècnica de València, Francisco Mora, ha sigut rebut per l'alcaldessa de Gandia, Diana Morat. En la seua visita, Mora ha signat en el Llibre d'Honor de la ciutat i posteriorment ha mantingut una reunió en la qual, entre altres assumptes, s'ha abordat la renovació de l'acord de cessió gratuïta d'una parcel·la de titularitat municipal per a ús del Campus de Gandia de la UPV. També, s’hi han tractat iniciatives futures entre les dues entitats, com l'atracció de projectes europeus gràcies als fons Next Generation.

Parcel·la per a usos esportius

En la seua intervenció, Morant ha recordat que "durant l'alcaldia de Pepa Frau es va fer realitat el somni de tindre un campus universitari a Gandia, i durant el seu mandat va nàixer, va créixer i es va consolidar el projecte de la UPV a la nostra ciutat, amb instal·lacions com aquesta que permeten la pràctica esportiva i l'organització de competicions i esdeveniments esportius propiciant un entorn amable i amigable".

Cal recordar que, l'acord de cessió data de 2001, quan sent alcaldessa de Gandia, Pepa Frau, es va establir un conveni de col·laboració entre l'Ajuntament i la UPV, on el rector era aleshores Justo Nieto, per un període de 20 anys, per a cedir una parcel·la pública d'usos esportius situada en el passeig Rosa dels Vents, a la platja de Gandia.

Morant també ha apuntat que, "Gandia és un municipi de referència en matèria esportiva i vida saludable. Per tant, hem de continuar apostant per instal·lacions esportives com la que hui, novament, cedim molt gustosament al Campus de Gandia de la UPV".

Ciutat i Campus de Gandia

D'altra banda, l'alcaldessa ha posat aquest acord com a exemple de “l’excel·lent sintonia que Gandia manté amb la Universitat Politècnica de València" i ha ratificat el compromís municipal amb la UPV, a la qual ha qualificat de "gran aliada de la ciutat durant els últims 30 anys". "La UPV ens aporta prestigi i també riquesa, ja que genera un impacte econòmic de més de 37 milions d'euros a l'any i des de 1993 ha generat al voltant de mil llocs de treball directes i indirectes a la comarca de la Safor".

Per part seua, el rector de la UPV, Francisco Mora, ha destacat el compromís existent entre la UPV i el consistori de Gandia. "La Universitat té com a objectiu contribuir a la millora de les condicions de vida de les persones i del seu entorn, i amb la col·laboració de l'Ajuntament de Gandia podem arribar encara més lluny". També ha afegit que, "l'alcaldessa és una convençuda del fet que els reptes que tenim al davant només els podrem superar amb creativitat, innovació, coneixement i col·laboració" i que l'acord que s'ha renovat és prova del treball realitzat.

(15/04/2021)