- -
UPV
 

David W. Thursfield

Doctor Honoris Causa per la Universitat Politècnica de València. Investit el 5 de febrer de 2004.


Biografia

Nascut l'any 1945 a Anglaterra. Va realitzar estudis en la Universitat d'Aston - Anglaterra, acabant-los en 1965, graduant-se com a enginyer de producció. Tres anys més tard obté el Bachelor Sciences de psicologia industrial per la Universitat de Brunel de Londres.

Abans de començar a treballar amb Ford va ser director de fàbrica de British Leyland. Thursfield va entrar en Ford en 1979 com a director de fàbrica de Muntatge de cotxes en Broadmeadows, a Austràlia. Càrrec que va ocupar fins a 1984.

De 1984 a 1992 va treballar com a director general de fabricació d'Operacions de València i d'Operacions de Dagenham per a fabricació de Ford Europa i com a director general d'Operacions de Carrosseria i Muntatge en Halewood, Saarlouis, Genk, Niehl. Època durant la qual va arribar a estar desplaçat a Almussafes l'any 1987 exercint la funció de director general de fabricació de la planta Valenciana.

Durant el seu mandat el Consell d'Administració de Ford Motor Company va recolzar decididament les inversions en la Planta d'Almussafes. Estes inversions han anat convertint a Ford Espanya en una planta d'extrema importància en el context Europeu pel que fa a tecnologia, desenvolupament de producte, productivitat i qualitat.

D. Thursfield va saber reconéixer l'esforç, dedicació, treball en equip, organització, enginy, creativitat i ment oberta per a adaptar-se a noves tecnologies i coneixements de la plantilla Valenciana.

En 1992 és nomenat director de fabricació de Ford Europa amb especial responsabilitat en les operacions de fabricació de vehicles. Durant esta època es prenen decisions importants per a València, a destacar la designació d'Almussafes com l'única planta per a fabricar a Europa el cotxe més xicotet de la gamma, el Ford CA. Decisió que va suposar per a València la inversió de 186 milions d'euros, a més de ser el detonant de la creació del parc de Proveïdors Joan Carles I, que va introduir noves tecnologies en el que a subministraments de materials es referix, sent encara hui punt de referència en la indústria de l'automòbil.

Així mateix va ser decisiu el seu suport pel que fa als projectes d'instal·lació de la Planta de motors Zetec-SE i la producció del Ford Focus. En 1996 es trasllada a EUA on adquirix responsabilitats de fabricació de les plantes d'Amèrica del Nord i d'Austràlia.

En 1998 la Universitat Politècnica li atorga la medalla d'or de la Universitat en reconeixement a l'esforç i dedicació per al desenvolupament de la planta d'Almussafes, així com pel suport prestat a la col·laboració amb la pròpia UPV.

Fruit d'eixa col·laboració han sigut innumerables les activitats exercides tant pel que fa a l'àmbit formatiu com en el foment dels projectes d'I+D passant per les activitats de participació del nostre alumnat.

Amb motiu de la posada en marxa de l'estratègia Ford 2000, David Thursfield és nomenat vicepresident d'Operacions amb responsabilitats en la gestió de 66 fàbriques d'estampació i muntatge en tot el món.

Per fi torna a Europa l'any 2000, assumint el màxim càrrec dins de l'organització com és el de president de Ford Europa. És en esta època quan es continuen prenent decisions que afectarien, de manera especial, a la planta d'Almussafes i a les seues relacions amb la Universitat Politècnica de València.

Les més importants són la tornada de la producció del nou Festa a la planta de València, la readaptació de la planta de motors Zetec per a iniciar la fabricació d'una nova generació de motors de gasolina, denominat I-4 i que per primera vegada, una planta de fabricació de Ford fabricarà un model de la marca Mazda a Europa.

Totes estes inversions anunciades, que ascendixen a 600 milions d'euros, representen la major inversió mai realitzada a Almussafes des del seu llançament i suposen una continuïtat de negoci, i ocupació, per als pròxims quatre / cinc anys. Aspecte este que garantix la subsistència de la planta i de les col·laboracions amb la Universitat.

DAVID THURSFIELD NOMENAT PRESIDENT EXECUTIU DE FORD EUROPA

Colònia, 15 de gener del 2001. - En el seu esforç per impulsar i consolidar l'estratègia de transformació europea, el president de Ford Europa Nick Scheele, ha creat el lloc de president Executiu.

David W. Thursfield que ha dirigit les operacions de Ford Europa des de l'1 de gener del 2000, ha sigut designat per a ocupar este nou lloc de forma immediata.

Nick Scheele va declarar: "La nostra estratègia d'elevades inversions i reduccions de costos, està donant resultats i com les meues responsabilitats com a president s'estan ampliant, és el moment adequat per a concentrar la gestió de la nostra estratègia en mans d'un executiu. A partir d'ara, vull aprofitar l'experiència i el talent de David Thursfield per a exercir este important paper."

Com a president Executiu de Ford Europa, a les anteriors responsabilitats de Thursfield en Fabricació, Compres, Desenvolupament de Producte i Qualitat, s'afegiran les de Finances, Màrqueting, Vendes i Postvendes. Les restants àrees com són: Recursos Humans, Assumptes Legals, Assumptes Governamentals i Mediambientals i Comunicació, seran responsabilitats compartides per Scheele i Thursfield.

"L'any 2001 no serà fàcil, però hem dissenyat una forta estratègia de negoci i tenim grans productes en camí i molt bona gent treballant en la nostra companyia" va declarar Thursfield. "Estic encantat de col·laborar en la direcció de l'equip en el camí del creixement sostenible i rendible i a fer de Ford una marca sòlida a Europa".

Ford va anunciar la seua estratègia de transformació europea al maig del 2000. La dita estratègia contempla la introducció de 45 novetats de producte durant els pròxims cinc anys inclosos el recentment presentat Ford Mondeo i el guanyador de Van of the Year d'enguany, el nou Ford Transit.

Esta estratègia va acompanyada d'un compromís de marca per a millorar l'eficàcia en les seues activitats i en la reducció de costos en un 10 per cent per a l'any 2004.


EMAS upv