- -
UPV
 

Neuromarketing

Neuromarketing

Un equip UPV-UV desenvolupa un nou mètode d'anàlisi capaç de predir l'èxit o el fracàs d'un anunci en Youtube

[ 12/02/2018 ]

Un equip d'investigadors de la Universitat Politècnica de València (UPV) i la Universitat de València (UV) ha desenvolupat un nou mètode d'anàlisi que, a través de l'avaluació diferents variables neurofisiològiques dels espectadors, és capaç de predir amb un elevat nivell d'encert quanta gent veurà un anunci en YouTube.

El seu treball, publicat a la fi del passat any en la revista Frontiers in Psychology, ha sigut seleccionat per la Neuromarketing Science & Business Association (NMBSA) com un dels 11 millors del món en el sector durant l'any 2017.


Tal com apunten els investigadors, l'estudi obri un ampli ventall de possibilitats per al món de la publicitat, ja que, segons Jaime Guixeres, investigador del LabLeni-I3B de la UPV, "ofereix noves pistes per a aconseguir el major impacte possible d'un anunci en aquesta plataforma".


Anuncis de la SuperBowl com a base


Per a desenvolupar aquest mètode, els investigadors de la UPV i la UV es van basar en anuncis de la SuperBowl de l'any 2016, dels quals ja es coneixien les audiències reals passat un any en la plataforma digital.


"Triarem un total de vuit espots", explica Guixeres, "de temàtiques variades, des d'automoció i roba, fins a menjars i begudes, i un altre amb un missatge més social, i li'ls posarem a un total de 40 espectadors", explica Guixeres.


A partir d'ací, es va analitzar la reacció de l'espectador des de diferents variables, com la seua resposta cerebral, la variació del ritme cardíac o la seua atenció visual en el contingut. Per a açò, els investigadors van utilitzar un casc de monitoratge cerebral, un equip d'electrocardiografía i un avançat sistema d'eye tracking, tècniques totes elles de gran utilitat en l'àmbit del neuromarketing.


4 nivells d'audiència potencial


Mariano Alcañiz, director del LabLeni-I3B, indica que, "aplicant el nostre sistema, vam ser capaços de predir amb un valor molt elevat el rànquing -audiència- de cada anunci avaluat, i els resultats van ser pràcticament idèntics als que es van donar en la realitat".


Mitjançant un algorisme basat en intel·ligència artificial que rep com a entrada les respostes fisiològiques dels subjectes, el sistema prediu el rànquing d'audiència que va a tenir cada anunci, establint 4 nivells d'audiència potencial.


Enrique Bigné, catedràtic de la UV, afirma que "podem predir anuncis que seran vistos per menys d'un milió de persones en un any i anuncis que seran vistos per més de 10 milions de manera prèvia al fet que l'anunci es prepare".


Més ritme del cor, més audiencia


Entre les seues conclusions, l'estudi demostra que, com més complex és el senyal cardíac de l'espectador, o el que és el mateix, com més varia el ritme del seu cor, millor funcionarà l'anunci.


"Un altre factor que hem comprovat", afig Jaime Guixeres, "en aquest cas amb eye tracking, és que com més espai recorre l'ull de l'espectador en la pantalla, més audiència tindrà".

Per a arribar a aquesta conclusió, els investigadors de la UPV i la UV van dividir la pantalla en una quadrícula de 3x3 i van analitzar el moviment dels ulls de l'espectador, valorant en quina zona es detenia més i quant espai abastava. Així mateix, van estudiar també quant temps es deté la mirada en la marca anunciada en cada espot, mètrica també rellevant per a predir l'audiència dels anuncis.


"En definitiva", conclou Guixeres, "aquest treball obri una nova via per a poder predir l'impacte a nivell digital que pot tenir un material audiovisual realitzant mesures neurofisiològiques i comportamentals. El neuromarketing comença a mostrar les seues tremendes possibilitats sempre que siga aplicat amb el rigor necessari".


Notícies destacades


Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
L'ETSEADI (Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Aeroespacial i Disseny Industrial) substitueix la denominació d'ETSED
La UPV, en la semifinal de Solo de Ciencia La UPV, en la semifinal de Solo de Ciencia
Entre els deu semifinalistes, es troben Miguel López, investigador del CVBLab-Human Tech i Carolina Rober, doctoranda en la UPV
Primers passos del museu Ciéncia fallera de la UPV Primers passos del museu Ciéncia fallera de la UPV
La UPV celebra l'acte de lliurament de premis del I concurs "La Ciència a les Falles". Els ninots guanyadors, els primers d'aquest nou museu de la universitat
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC
La UPV i INCLIVA signen un conveni per a impulsar conjuntament la innovació en l'àmbit de la salut



EMAS upv