Vadeo 2.0

Personal investigador de la UPV desenvolupa una app per a millorar l'accessibilitat a València i facilitar el desplaçament de persones amb mobilitat reduïda

[ 05/02/2018 ]

Un equip d'investigació de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha desenvolupat Vadeo 2.0, una aplicació de xarxa social en línia que té com a objectiu contribuir a millorar l'accessibilitat de València i facilitar el desplaçament per la ciutat a persones amb mobilitat reduïda.

L'app, a disposició de tota la ciutadania de València en un projecte pilot entre la UPV i Les Naus (centre d'innovació de l'Ajuntament de València), inclou un servidor de mapes que aporta informació de manera participativa i en temps real sobre l'accessibilitat a la ciutat.

Vadeo 2.0 permet a persones amb mobilitat reduïda compartir informació sobre el nivell d'accessibilitat del seu entorn urbà (calçades, edificis públics, restaurants, hotels, etc.), de manera que puguen planificar els seus moviments evitant aquests obstacles.

Ubicació d'obstacles a través de Google Maps

Vicente Traver, coordinador del Grup SABIEN de l'institut ITACA de la UPV, explica que "qualsevol ciutadà pot entrar-hi i advertir de possibles barreres. El nostre objectiu és que tota persona puga contribuir a millorar l'accessibilitat de la ciutat".

Utilitzant Google Maps, les usuàries i usuaris situen en el mapa els obstacles o punts d'interès que es troben en el camí. Aquests poden ser modificats, eliminats i comentats pels usuaris i usuàries. A més, Vadeo 2.0 disposa d'una secció de càlcul de rutes a peu en la qual apareixen els obstacles continguts en cadascuna.

Ciutadania participativa

Vadeo 2.0 va ser un dels guanyadors del Concurs d'Idees del Laboratori d'Accessibilitat organitzat per la Regidoria d'Innovació de l'Ajuntament de València, i va rebre un premi de 18.500 euros. Al certamen es van presentar un total de 19 candidatures.

El projecte pilot, recentment iniciat, tindrà una durada de sis mesos, durant els quals s'implantarà Vadeo 2.0 a la ciutat de València. Amb aquesta finalitat, es realitzarà un pla de població entre la ciutadania i diferents associacions i col·lectius de persones amb diversitat funcional.

"Vadeo 2.0 i l'Ajuntament de València aposten per un model de ciutadania participativa, on les persones són actors actius en el procés de detecció de necessitats d'accessibilitat, i faciliten la creació d'un entorn accessible universal i una societat més justa per a tothom", conclou Traver.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla