Virtuchef

La UPV participa en la creació d'un nou concepte de restaurant immersiu que ofereix una experiència gastronòmica única

[ 24/01/2018 ]

Investigadors de la Universitat Politècnica de València (UPV), en col·laboració amb el Grup La Sucursal i l'empresa valenciana Postigo Obres i Serveis, han ideat Virtuchef, un nou concepte de restaurant immersiu en el qual aliments i tecnologies es complementen a la perfecció i que ofereix una experiència gastronòmica absolutament diferent.

Virtuchef compta amb un sistema de càmeres que realitza un seguiment (tracking) del client des que arriba al restaurant, i li guia a la taula que té reservada. A més, un tòtem en l'entrada del local és capaç de reconèixer al comensal, donar-li la benvinguda i seleccionar per a ell el contingut que veurà en la seua taula, multitàctil i interactiva.

Només asseure, el client pot veure el menú juntament amb una sèrie de continguts audiovisuals i lúdics adaptats al seu perfil per a fer més agradable l'espera fins a l'arribada dels plats.

Fruit d'una dècada de recerca

Mariano Alcañiz, director de l'Institut I3B-UPV, afirma que "Virtuchef és una solució única en el mercat que integra les últimes tecnologies en el món de la restauració, generant una experiència gastronòmica inoblidable per als clients".

Per la seua banda, Javier Andrés, director gastronòmic del Grup La Sucursal i Premi Nacional de Gastronomia, destaca que Virtuchef, projecte realitzat amb el suport del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç és el fruit de "un llarg camí de recerca, que ha durat 10 anys. Volíem uns resultats concrets que avui dia, amb l'avanç de la tecnologia, s'han fet realitat. Ens interessava explorar l'experiència del client, com la tecnologia ens pot ajudar a millorar la forma d'explicar el relat de la cuina contemporània. A més, aquest projecte també té la seua aplicació en entorns formatius".

Reconeixement facial, mapes de calor...

El sistema de tracking personal analitza tant als comensals com als treballadors del local. Amb ell, es poden obtenir mapes de calor, definició de perfils de les seues trajectòries en el local, etc.

"Bàsicament", apunta Alcañiz, "és un sistema que, mitjançant tècniques de visió per computador, permet situar a cadascuna de les persones que estan en un àrea de l'establiment. Aquest sistema s'integra amb el tòtem de benvinguda en el moment de l'arribada al restaurant".

Així, el sistema de reconeixement facial és capaç d'identificar unívocament una persona que prèviament ha donat el seu consentiment. Amb açò, es pretén brindar una oferta personalitzada quant als plats que degustarà i els elements audiovisuals i lúdics que es mostren.

Virtuchef compta també amb un sistema de reconeixement d'utensilis de parament, situats sobre la taula multitáctil. "La idea", explica l'investigador de la UPV, "és que es puguen realitzar jocs entre el contingut visualitzat en la taula i aquests elements. Principalment, en el moment de servir cadascun dels plats que conformen el menú que el comensal degustarà".

Tot açò es complementa amb una aplicació de realitat augmentada que permet a l'usuari interactuar amb la resta de continguts. Des d'ella, és possible també visualitzar els plats i begudes del menú en 3D sobre la taula i compartir la imatge en xarxes socials, així com les característiques dels plats o les dades del local.

Exemple de col·laboració UPV-empresa

Per a Javier Andrés, el desenvolupament d'aquest projecte és un ¿clar exemple¿ de la importància de la recerca en el sector. "En el nostre cas, des del Grup La Sucursal, estem molt contents de col·laborar amb la UPV. És el nostre segon projecte de R+D+I després de la patent de la Gastrovac, que desenvoluparem juntament amb investigadors del Departament de Tecnologies dels Aliments".

"El coneixement que brinda la universitat és fonamental per a nosaltres. Des dels seus laboratoris ens ofereix noves solucions que, al final, reverteixen tant en l'empresa com, en últim terme, en l'experiència del client", conclou Andrés.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera