Tècniques i teoria de microones

Vicente Boria, catedràtic i investigador UPV, nou fellow member de l'Institut Internacional d'Enginyers Elèctrics i Electrònics

[ 10/01/2018 ]

Vicente Boria, catedràtic i investigador de la Universitat Politècnica de València (UPV), ha sigut nomenat nou fellow member de l'Institut Internacional d'Enginyers Elèctrics i Electrònics (IEEE, en les seues sigles en anglès) en tècniques i teoria de microones.

El grau de fellow és el més alt que es pot obtenir en aquesta prestigiosa societat. No en va, anualment, solament s'atorga a menys del 0'1% dels seus membres. A través del mateix, l'IEEE reconeix les contribucions científiques d'alt impacte d'enginyers de tot el món.

Més de 400.000 membres de 160 països

L'IEEE és una organització professional internacional que compta amb més de 400.000 membres en més de 160 països. Referència mundial en una àmplia varietat d'àmbits tecnològics que cobreixen, entre altres, els sistemes aeroespacials, la informàtica i les telecomunicacions, l'enginyeria biomèdica i l'electrònica de consum, el IEEE és responsable del 30% de les publicacions internacionals en els camps de l'enginyeria elèctrica i electrònica, i esponsoritza anualment més d'1.700 conferències tècniques d'àmbit internacional.

Investigador de l'iTEAM i professor de l'ETSIT

Vicente Boria és investigador en l'Institut de Telecomunicacions i Aplicacions Multimèdia (iTEAM) i professor en el Departament de Comunicacions de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers de Telecomunicació (ETSIT), ambdues pertanyents a la UPV.

Amb aquest nomenament, Boria pansa a formar part dels més destacats experts de l'IEEE; i ho fa gràcies a les seues contribucions en els àmbits del modelatge electromagnètic i les tècniques de disseny de circuits d'alta freqüència per a aplicacions d'alta potència, entre les quals es troben els sistemes de comunicacions espacials.

"Per a mi", assenyala Boria, "aquest nomenament suposa un reconeixement internacional de la trajectòria cientificotècnica, tant personal com del Grup d'Aplicacions de les Microones que lidere des de la seua creació en 1997, i és també conseqüència del suport institucional rebut des de la UPV per al desenvolupament de tota aquesta activitat investigadora".

Nous projectes i reptes

Actualment, des del Grup d'Aplicacions de les Microones de l'iTEAM, i en col·laboració amb tots els seus investigadors, Boria treballa en el desenvolupament de noves solucions tecnològiques de components passius d'alta freqüència -especialment filtres i multiplexors-, que s'empraran en els futurs sistemes de comunicacions espacials, com per exemple, el sistema de navegació europeu Galileu.

Els seus reptes més immediats són el disseny de nous circuits d'alta freqüència que oferisquen majors capacitats, en termes de reconfiguració i maneig d'alts nivells de potència, a les càrregues útils de telecomunicació de les futures generacions de satèl·lits.

Vicente Boria és, a més, president de la Comissió Executiva del Consorci Espacial Valencià (Val Space), que gestiona conjuntament amb l'Agència Espacial Europea (ESA, per la seua sigla en anglès) el Laboratori Europeu d'Alta Potència en Radiofreqüència, situat en la Ciutat Politècnica de la Innovació de la UPV.

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato
Premi de la Ribera Premi de la Ribera