Premis Goya 2018

Dos dels deu curts d'animació preseleccionats, 'The Neverending Wall' i 'Impromptu', produïts en la UPV

[ 06/11/2017 ]

L'Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques ha donat a conèixer els deu candidats preseleccionats en la categoria de Millor Curtmetratge d'Animació de la XXXII edició dels Premis Goya, i dos d'ells, Improptu i The Neverending Wall, han sigut produïts en la Universitat Politècnica de València (UPV).

Tercera preselecció per a María Lorenzo

Realitzat per María Lorenzo, professora de la UPV, Impromptu ha sigut produït per Enrique Millán i realitzat parcialment en la Facultat de Belles Arts UPV amb la col·laboració de la start-up Pterodactive.

Conjunt musical de 5 curtmetratges sincronitzats amb música de Chopin, Impromptu és, en paraules de la seua directora, "un homenatge al cinema abans del cinema, perquè abans que els germans Lumière ho inventaren com ho coneixem, va haver-hi molts investigadors pioners que van fer treballs realment preciosos".

Aquesta preselecció és la tercera aconseguida per Lorenzo, després de fer-ho 2009 amb La flor carnívora i en 2016 amb La nit de l'oceà, que va acabar sent nominada.

Silvia Carpizo triomfa amb el seu primer curt professional

Per la seua banda, The Neverending Wall és un treball dirigit per Silvia Carpizo, titulada en la primera promoció del Màster en Animació UPV. El curtmetratge, creat en un passadís Emprèn de la Facultat de Belles Arts UPV gràcies a un conveni entre Abano Producións i el citat màster, és el primer curtmetratge professional de Carpizo, alumna de María Lorenzo, a qui està molt agraïda: "Aquesta preselecció de les dues és ja alguna cosa que ens portem".

L'obra, que ja sigut guardonada com a Millor Curt d'Animació en el XXXIV Festival Internacional de Curtmetratges de Teheran (Iran), "està basada en les pintures de l'últim tram que queda en peus del Mur de Berlín, realitzades per més de 100 artistes en 1.300 metres de galeria".

Com explica Carpizo, "no es tracta d'un curt sobre el Mur en si, ho prenem com a símbol de l'opressió, de les barreres tant físiques com a intel·lectuals existents. En l'obra, hi ha un personatge, Seele, que significa ànima en alemany, que recorre les pintures i interactua amb elles. És un homenatge a l'art com a expressió que et fa lliure".

El 3 de febrer com a horitzó

Ara, ambdues obres intentaran passar la següent ronda, la que oficialitzarà les quatre nominacions que pugnaran, el pròxim 3 de febrer, en el Madrid Marriott Auditorium Hotel (22.00, en un acte presentat per Dani Rovira i televisat per TVE1), pel Goya al Millor Curt d'Animació 2018.

Notícies destacades

Cancerless Cancerless
Un equipo de la UPV participa en un proyecto europeo para prevenir el cáncer y contribuir a su diagnóstico precoz en personas sin hogar
Carreteras más seguras Carreteras más seguras