SOStierra 2017

La UPV acull el Congrés Internacional sobre Arquitectura Vernacla de Terra, Conservació i Sostenibilitat (14-16 setembre)

[ 14/09/2017 ]

L'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de la Universitat Politècnica de València (ETSA-UPV) acull, del 14 al 16 de setembre, el Congrés Internacional sobre Arquitectura Vernacla de Terra, Conservació i Sostenibilitat, que es durà a terme en el marc del projecte SOStierra: La restauració i rehabilitació d'arquitectura tradicional de terra en la Península Ibèrica. Línies guia i eines per a una intervenció sostenible, finançat pel Ministeri espanyol d'Economia i Competitivitat.

L'esdeveniment, que reunirà a al voltant de 200 experts pertanyents a un centenar d'institucions dels cinc continents, inclourà en el seu programa, a més de la presentació de les comunicacions i posters seleccionats, destacades conferències impartides per personalitats de referència en l'àmbit.

6 exposicions simultànies, tallers, publicacions, visites tècniques, un showroom d'oficis tradicionals i molt més

Durant el Congrés, l'ETSA-UPV acollirà de manera simultània sis exposicions: "SOStierra. Restauració i rehabilitació de l'arquitectura tradicional de terra en la Península Ibèrica", "Cabanyal Record. Propostes de documentació i estudis previs", "MINIArquitecTURAS. L'imaginari col·lectiu a través de les miniatures de l'arquitectura vernacla", "FRAGILE: Handle with care: Retrospectiva sobre 5 anys d'excavacions arqueològiques a Síria", "Arquitectura de terra al Marroc. La vall de l'Outat en l'Alt Atles" i "Exhibició dels posters dels participants en el congrés SOStierra 2017".

A més, amb motiu del Congrés, s'han publicat quatre obres a la qual es sumarà una cinquena, de caràcter digital, titulada "Projecte COREMANS: Criteris d'intervenció en l'arquitectura de terra", la presentació de la qual tindrà lloc el dijous 14, a les 10.30 hores, en l'Aula Magna de l'ETSA-UPV.

Al costat d'açò, quatre tallers pràctics -Elaboració d'enlluïts de terra, Elaboració d'esgrafiats, Elaboració de tadelakt i Construcció amb canyes-, tres visites tècniques, un showroom d'oficis tradicionals (paviments de guix, canteria, estucs de calç, etc.) i la construcció de la volta paredada contemporània d'ETSAtopía completen el programa.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC