Global Ranking of Academic Subjects

La UPV, 16a millor universitat del món en Ciència i Tecnologia dels Aliments, i top 100 en 7 disciplines més

[ 26/07/2017 ]

El Global Ranking of Academic Subjects (GRAS) -elaborat per la Xangai Ranking's Consultancy, entitat que en 2009 va començar a publicar el prestigiós Academic Ranking of World Universities (ARWU) per matèries- ha reconegut a la Universitat Politècnica de València (UPV) entre les 100 millors universitats del món en un total de 8 disciplines científic-acadèmiques.

Entre elles, destaquen especialment dos, Ciència i Tecnologia dels Aliments, en la qual el GRAS situa a la UPV en el lloc 16é a nivell mundial -a més de com a líder nacional-, i en Ciència i Tecnologia Instrumental, on ocupa la 34a posició global.

Top 75 en Recursos Hídrics i Biblioteconomia i Documentació

Les altres sis disciplines en les quals la UPV se situa en el top 100 internacional són Biblioteconomia i Documentació, Recursos Hídrics (en tots dos casos, en el rang 51-75), Enginyeria de Telecomunicacions, Informàtica, Enginyeria Civil, i Ciències Agrícoles (76-100).

Aquest rànquing reconeix i classifica les 500 millors institucions d'educació superior en un total de 52 matèries repartides en 5 àrees: Ciències Naturals, Ciències de la Vida, Enginyeria, Ciències de la Salut i Ciències Socials. De totes elles, la UPV destaca en gran manera en Enginyeria, on figura en el top 100 mundial fins en 6 matèries.

Entre les 150 millors en altres dues disciplines

A més, el GRAS situa a la UPV entre les 150 millors del món en altres dues disciplines, Enginyeria Química i Ciència i Enginyeria de l'Energia, i en el top 200 en Enginyeria Mecànica.

Enginyeria Elèctrica i Electrònica, Química, Administració i Direcció d'Empreses, i Ciència i Enginyeria dels Materials -totes elles en el rang 201-300- completen el llistat de matèries en les quals la UPV obté els seus millors resultats en aquest reconegut rànquing internacional.

Líder nacional en Ciència i Tecnologia dels Aliments, i en Ciència i Enginyeria de l'Energia

A nivell nacional, la UPV no solament és la millor universitat espanyola en Ciència i Enginyeria dels Aliments, sinó que també ha sigut catalogada com a líder nacional en Ciència i Enginyeria de l'Energia.

Així mateix, el GRAS reconeix a la UPV com la segona millor universitat d'Espanya en tres disciplines més: Ciència i Tecnologia Instrumental, Recursos Hídrics i Enginyeria Mecànica. Finalment, en altres dos, Enginyeria Civil i Telecomunicacions, la UPV se situa en el tercer graó del podi de les universitats més destacades de tot el país.

Metodologia

A l'hora de classificar a les institucions, la Xangai Ranking's Consultancy ha tingut en compte el nombre de publicacions realitzades en cada matèria, la quantitat de cites rebudes, la col·laboració internacional, els treballs publicats en revistes d'alt impacte, i el nombre de persones reconegudes acadèmicament en una disciplina determinada.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local