U-Rànquing 2017

La UPV, 3a millor universitat d'Espanya en la classificació global i 2a en innovació i desenvolupament tecnològic

[ 02/06/2017 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) és la tercera millor universitat d'Espanya, empatada amb la Universitat Rovira i Virgili i la Carlos III de Madrid, segons la cinquena edició de l'U-Rànquing, la classificació elaborada per la Fundació BBVA i l'Institut Valencià de Recerques Econòmiques (IVIE), els resultats de les quals van ser presentats ahir dijous.

Segona d'Espanya en innovació i desenvolupament tecnològic i capdavantera en docència entre les públiques

El rànquing, que situa a la UPV com a millor universitat d'Espanya al marge de l'eix Madrid-Catalunya, l'assenyala a més com a segona millor del país en innovació i desenvolupament tecnològic -empatada amb la Politècnica de Madrid (UPM)- i com a líder en docència entre totes les públiques.

Al mateix temps, la classificació avalua també quines són les millors universitats per a estudiar els diferents graus. En aquest cas, la UPV sobreix com a millor centre a nivell nacional per a estudiar Belles Arts, segona millor opció per a cursar Enginyeria Mecànica i Ciències Ambientals; tercera tant per al grau d'Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica com per al de Fonaments de l'Arquitectura, i quarta per al grau d'Administració i Direcció d'Empreses.

Classificació per categories

Quant a docència, la primera posició l'ocupa un grup de cinc universitats, quatre privades (Mondragon Unibertsitatea, Universitat Antonio de Nebrija, Universitat de Deusto i Universitat de Navarra) i una pública, la UPV.

D'altra banda, la Universitat Pompeu Fabra encapçala la classificació en recerca, mentre que la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) destaca per sobre de la resta en transferència de coneixement.

Les politècniques, les millors en innovació i desenvolupament

Les majors diferències entre universitats es troben en el rànquing que mesura el volum i la intensitat de les activitats d'innovació i desenvolupament tecnològic, que estableix fins a 23 posicions diferents en la classificació. En ella, destaquen amb claredat les politècniques. No en va, tres d'elles -UPC, UPV i UPM- lideren amb clar avantatge el rànquing en aquest aspecte.

Així mateix, també s'observen grans desigualtats entre les institucions en capacitat de recerca, on l'índex de la primera classificada multiplica per 12 el de l'última. En aquesta categoria, són les universitats públiques catalanes les que obtenen els millors resultats (quatre d'elles es troben entre les cinc primeres del rànquing).

Més del 93% del sistema universitari espanyol i del 98% de la seua producció investigadora, analitzats

En total, U-Rànquing 2017 analitza 61 universitats, que representen més del 93% de l'alumnat del sistema universitari i del 98% de la seua producció investigadora. La classificació inclou 48 universitats públiques (totes excepte la UIMP i la Universitat Internacional d'Andalusia, que a causa de les seues singularitats no permeten la comparació) i les 13 universitats privades que ofereixen informació adequada per al càlcul dels indicadors.

La present edició arreplega també, al final de la taula, la llista de les 23 universitats privades que no s'analitzen per falta de dades suficients, perquè puguen valorar-se adequadament les posicions de les quals han fet l'esforç de transparència d'aportar-la.

Així mateix, s'han marcat amb un asterisc les institucions amb una antiguitat inferior a 15 anys, circumstància que pot retardar els seus resultats de recerca i innovació ja que la generació d'equips productius en aquestes àrees necessita llargs períodes de maduració.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC