Suport empresarial

Istobal reforça la seua aposta per Hyperloop UPV de cara a la construcció del tren del futur, que permetrà viatjar a més d'1.100 km/h

[ 17/05/2017 ]
Suport empresarial

El rector de la Universitat Politècnica de València (UPV), Francisco Mora, i la consellera delegada d'Istobal, Yolanda Tomás, han signat un conveni per a renovar, per segon any consecutiu, el patrocini d'Istobal a l'equip Hyperloop UPV, grup d'estudiants del programa Generació Espontània UPV que actualment es troba desenvolupant un prototip de càpsula per a un revolucionari mitjà de transport de passatgers i mercaderies, mogut per energia 100% renovable, que permetrà viatjar a més d'1.100 km/h.

A través d'aquest acord, el grup valencià reforça la seua aposta pel talent d'aquests joves universitaris que estan construint, en col·laboració amb la Universitat de Purdue (Indiana), el prototip que posaran a prova, el pròxim mes d'agost, en la Hyperloop Pod Competition 2.

cal destacar, en aquest aspecte, que per a participar en aquesta segona fase del certamen organitzat per l'empresa aeroespacial nord-americana Space X, el seu projecte ha sigut seleccionat entre les propostes de 300 universitats.

Més empreses interessades

Juan Vicén Balaguer, cofundador d'Hyperloop UPV, assenyala que, actualment, "l'equip està acabant de definir la llista de patrocinadors per a la competició d'aquest estiu, per la qual cosa animem a les empreses interessades a recolzar-nos. Es tracta d'una gran oportunitat de participar en un projecte d'alt impacte, rebre molta visibilitat i posicionar-se en un nou mercat que va a donar molt que parlar".

Per la seua banda, Yolanda Tomás ha destacat "la importància de seguir recolzant el talent que es genera des de la universitat i apostar pel treball d'innovació i recerca d'aquests joves a través de projectes revolucionaris com aquest i uns altres que estem desenvolupant juntament amb estudiants de la UPV a través de la Càtedra Istobal".

En aquest sentit, Francisco Mora també ha recalcat "que el suport continuat d'Istobal és molt més que un simple aval econòmic. Suposa el respatler en ferm d'una empresa capdavantera amb presència a tot el món. L'aposta d'Istobal per Hyperloop UPV li aporta al projecte una altra dimensió, ja no és una aventura o un impossible, és una tecnologia que comença a fer-se realitat".

Hyperloop UPV, un dels més de 40 grups integrats en Generació Espontània

Hyperloop UPV, que va aconseguir els premis de Disseny de Concepte i Millor Subsistema de Propulsió en la primera SpaceX's Hyperloop Pod Competition Design Weekend de Texas (Estats Units) -certamen ideat per Elon Musk, fundador de Tesla i creador de Paypal- és un dels més de 40 grups integrats en la plataforma Generació Espontània, llançada des de la UPV per a ajudar als seus alumnes més competitius i amb major vocació internacional.

Sota aquest paraigua, la UPV desplega un programa d'un suport institucional a les associacions més actives amb l'objectiu que duguen a terme les seues activitats extracurriculares (participació en esdeveniments, competicions, concursos internacionals, programes de voluntariat, etc.) i animen amb el seu exemple a la resta d'estudiants.

Istobal: innovació, experiència i internacionalització

Situada a València, Istobal, per la seua banda, és l'empresa espanyola líder en el disseny, la fabricació i la comercialització de solucions per al llavat del vehicle. Nascuda en 1950, Istobal exporta avui els seus innovadors productes a més de 75 països, i treballa amb una àmplia xarxa de distribuïdors per tot el món.

No en va, compta amb 10 filials i tres plantes de fabricació i assemblatge final a Espanya, Estats Units i Brasil. Actualment, el 80% de la seua producció correspon a vendes internacionals.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla