Poliniza Dos 2017

El termini de presentació de sol·licituds per a participar en el certamen finalitzarà el divendres 31 de març. La trobada tindrà lloc del 15 al 19 de maig

[ 15/03/2017 ]
Poliniza Dos 2017

La Universitat Politècnica de València (UPV), a través de l'Àrea d'Activitats Culturals, presenta l'XI Certamen d'Intervencions de Pintura Mural, els guanyadors del qual participaran, amb altres artistes pictòrics urbans prèviament seleccionats, en Poliniza Dos 2017, la 12a edició de la Trobada d'Art Urbà de la UPV, que enguany tindrà lloc entre el 15 i el 19 de maig.

Nascuda a l'abril de 2006 amb la intenció de fer confluir simbiòticament dos mons inicialment allunyats, el de la universitat i el de l'art urbà, la trobada es va convertir prompte en un referent a causa dels trets que el caracteritzen: l'originalitat, l'autenticitat (s'intervé directament, sense falsos murs que es retirarien una vegada acabat l'esdeveniment; d'aquesta manera a la UPV les obres romanen als murs fins a la següent edició del festival, i així es respecta el caràcter efímer del grafit), la internacionalitat (al voltant de 400 artistes, més de 200 d'ells pictòrics i pertanyents a 15 països diferents -Itàlia, Alemanya, Mèxic, els Països Baixos, França, Colòmbia, Gran Bretanya, Cuba, Ucraïna, Polònia, Xile, Bèlgica, Argentina, Rússia i Espanya- han participat en les edicions precedents de la trobada) i l'impacte mediàtic.

Bases i termini de presentació de Poliniza Dos 2017

Partint de la consideració de la pintura mural com la pintura realitzada sobre un suport arquitectònic que interacciona amb l'entorn urbà, tots els artistes majors d'edat interessats a participar-hi poden fer-ho, de manera individual o per grups (crews). Així doncs, en Poliniza Dos 2017 caben des de les propostes més acadèmiques fins al grafit hip-hop o l'art urbà.

El termini d'inscripció i presentació de sol·licituds, ja obert, finalitzarà el divendres 31 de març de 2017. Per a participar, cal emplenar la fitxa d'inscripció, que es descarrega en l'enllaç que figura a peu de pàgina, i presentar-la, de manera presencial o per correu certificat, al Registre General de qualsevol dels tres campus de la UPV, juntament amb un dossier digital o un enllaç web amb el treball de les persones interessades.

Els guanyadors, a més de participar en un esdeveniment de referència internacional en el món de l'art urbà i del qual gaudeixen cada any més de 20.000 persones, rebran un premi de 600 euros per intervenció conclosa.

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local