QS World University Rankings

La UPV, entre les 100 millors universitats del món en Agricultura i Ciències Forestals, i referència internacional en un total de 13 àrees

[ 08/03/2017 ]
QS World University Rankings

La Universitat Politècnica de València (UPV) és, un any més, una de les cent millors universitats del món en Agricultura i Ciències Forestals, segons l'última edició del prestigiós QS World University Rankings per matèries -considerat, juntament amb el de Xangai (ARWU) i el THE (Times Higher Education), un dels tres principals indicadors a nivell internacional- publicat avui dimecres.

Així mateix, el QS World University Rànquings per matèries situa també la UPV entre les 150 universitats més destacades en quatre àmbits més: Enginyeria Química; Enginyeria Civil; Arquitectura, i Art i Disseny. En aquestes dues últimes àrees, és la primera vegada que la UPV apareix en la classificació, i ho fa directament en el lloc 150.

Referència internacional en un total de 13 disciplines

A més, el prestigiós rànquing destaca la UPV en Estadística i Investigació Operativa, àrea en la qual es troba entre les 200 millors universitats del món; Enginyeria Elèctrica, Electrònica i de Telecomunicacions; Ciències Ambientals; Ciència de Materials (disciplina en la qual també hi apareix per primera vegada), i Enginyeria Mecànica, Aeronàutica i Fabricació (àmbits en els quals la situa entre les 250 millors). I també en Informàtica; Matemàtiques i Física, i Astronomia, àrees en les quals està posicionada entre les 350 més destacades del món.

Per tant, la UPV està considerada com una de les universitats de referència a nivell internacional en 13 de les 46 disciplines analitzades en aquesta última edició del QS World University Rankings per matèries, que ha valorat un total de 4.438 centres d'educació superior i n'ha classificat, definitivament, 1.117.

Metodologia emprada

El rànquing, desenvolupat per l'empresa britànica Quacquarelli Symonds (QS), avalua el treball de les universitats en cinc grans àrees del coneixement: Arts i Humanitats; Enginyeria i Tecnologia; Ciències Biològiques i Medicina; Ciències Naturals i Ciències Socials, i Gestió Empresarial.

Per a elaborar la classificació, QS analitza diferents paràmetres relacionats amb la producció científica, el seu prestigi -tant per al món acadèmic com per a l'empresarial-, la seua projecció internacional i el seu compromís amb l'ensenyament.

Notícies destacades

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
La UPV demostra la usabilitat dels humans virtuals en el seu camí cap al reconeixement automàtic de símptomes depressius
"L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera" "L'exili del 39 en el còmic. Vinyetes a la frontera"
Obres gràfiques de creadors com Paco Roca, Manel Granell, Jordi Peidro o Ana Penyas, es converteixen en poderoses eines per a la transmissió de silenciades històries d'exili
Segons l'ONU, l'assetjament sexual en els espais públics és un problema quotidià al qual s'enfronten dones i xiquetes en tots els països del món
Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV Nova edició del CHALLENGE STEAM en la UPV
La iniciativa pretén acostar a l'alumnat infantil i juvenil a l'apassionant món de la programació, la robòtica, la impressió 3D, etc.
Un any de rècord Un any de rècord
La UPV va ingressar 116 milions d'euros en 2023 gràcies a la seua activitat en I+D+I, la xifra més alta de la seua història
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla
La UPV porta l'electricitat a dos llogarets d'Hondures construint plantes solars fotovoltaiques i capacitant a la població local