Ioritz Hidalgo i Guillermo López

Dos alumnes de l'ETSINF-UPV, guardonats pel Programa Europeu EU-XCEL per a joves emprenedors

[ 12/01/2017 ]
Ioritz Hidalgo i Guillermo López

Ioritz Hidalgo i Guillermo López, tots dos estudiants de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Informàtica de la Universitat Politècnica de València (ETSINF-UPV), han sigut guardonats pel Programa Europeu EU-XCEL per a joves emprenedors.

El certamen, que promou la creació d'empreses emergents o de creixement ràpid (start-ups), ha generat la creació de més de 500 aplicacions, entre les quals les de Guillermo i Ioritz van ser seleccionades i, posteriorment, premiades en la fase final.

El procés va consistir en una setmana de treball presencial en diferents centres europeus d'emprenedoria -Ioritz va viatjar a la Universitat d'Atenes (Grècia), mentre que Guillermo anà a la de Cork (Irlanda)-, on cadascun d'ells va treballar amb 40 companys en la creació de tots dos projectes, finalment reconeguts a Munic davant un jurat d'inversors internacionals experts en diverses disciplines.

Drive-Brands, segon premi a la millor idea de negoci

L'empresa emergent de Ioritz es diu Drive-Brands, i està integrada per representants de França, Polònia, Israel, el Pakistan i Espanya. La seua idea de negoci és convertir alguna cosa tan comuna com conduir (per anar al treball, portar els fills, fer visites...) en un ingrés econòmic extra a canvi de col·locar petits anuncis als cotxes.

Amb aquest objectiu actualment construeixen un mercat web (marketplace) en el qual entraran en contacte empreses que vulguen publicitar-se i conductors que cerquen guanyar alguns diners. La implementació d'aquest començarà inicialment a Espanya, si bé es preveu ampliar fronteres durant el segon any d'existència.

Drive-Brands ha sigut guardonada amb el segon premi a la millor idea de negoci, reconeixement que inclou una dotació econòmica de 3.000 euros.

POD, segon premi en la categoria de millor presentació

D'altra banda, POD, el projecte impulsat per Guillermo López junt amb estudiants de Dinamarca, França, Irlanda, Alemanya i Espanya, és una plataforma orientada a millorar la productivitat en les tasques quotidianes de les infermeres. Per a tractar la informació dels pacients, aquesta plataforma utilitza Blockchain, una tecnologia que protegeix les transaccions de la moneda virtual Bitcoin.

Amb la seua solució, els creadors de POD esperen millorar la qualitat de l'atenció als pacients de forma indirecta, facilitant el treball de les infermeres i fent-ne una tasca més senzilla. La implementació del projecte, que aspira a una segona fase de desenvolupament d'una aplicació per a pacients, començarà inicialment a Irlanda.

POD ha sigut premiada amb el segon premi del certamen en la categoria de millor presentació (short pitch), per a la qual cadascun dels projectes finalistes disposava de menys de dos minuts.

Notícia UPV TV

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO
Un any de rècord Un any de rècord
El Santuario i Torrecilla El Santuario i Torrecilla