9,1% del PIB regional

La UPV signa amb el Clúster d'Automoció de la CV un ambiciós conveni de col·laboració en matèria d'ocupació, formació i transferència tecnològica

[ 30/12/2016 ]

La Universitat Politècnica de València (UPV) i el Clúster d'Automoció de la Comunitat Valenciana (AVIA) han signat un conveni de col·laboració que incrementarà la relació entre ambdues entitats en matèria d'ocupació, formació i transferència tecnològica.

El rector de la UPV, Francisco Mora, i el president d'AVIA, Emilio Orta, han sigut els encarregats de segellar aquest acord, que té com a objectiu "el foment i la realització d'activitats de formació de personal, recerca científica i desenvolupament tecnològic; l'intercanvi d'experts, i la transferència de tecnologia desenvolupada per la UPV a través dels seus departaments, grups i instituts".

La col·laboració es concretarà en la realització de projectes i programes desenvolupats, de manera conjunta, pels departaments i instituts de recerca de la UPV i les 86 empreses associades en AVIA.

Adaptació de la formació a les necessitats del sector i intercanvi de personal per temps limitat

Així mateix, el conveni promourà l'intercanvi d'informació per a adaptar la formació acadèmica a les necessitats de les empreses del sector de l'automoció. A més de tot això, ambdues entitats organitzaran activitats comunes relacionades amb la promoció de l'R+D tecnològica i impulsaran l'intercanvi de personal per temps limitat. D'aquesta manera, les empreses d'AVIA rebran els estudiants de la UPV a través de programes de cooperació educativa.

Agrupa totes les activitats que ja realitzen diferents grups de recerca de la UPV amb la indústria de l'automoció

Després de recordar que es tracta de la segona aliança d'aquesta magnitud signada per la UPV amb un segment tan extens de l'economia, després del realitzat amb el sector sanitari, Francisco Mora ha assenyalat que el fi d'aquest nou conveni "és posar sota un mateix paraigua totes les activitats que ja realitzen amb la indústria de l'automoció els diferents grups de recerca de la UPV".

Per la seua banda, Emilio Orta ha declarat que "aquest acord ens ha de permetre incrementar la competitivitat de les nostres empreses gràcies als coneixements que puguem traslladar des de la UPV fins a les nostres companyies. En ocasions, moltes innovacions no arriben a la indústria i aquesta connexió és la que tractem d'afermar amb aquest conveni".

"D'altra banda", ha afegit Orta, "també posem a la disposició de la UPV les nostres empreses perquè els estudiants i professors puguen conèixer en viu el món empresarial i desenvolupar així el seu potencial professional".

Ajuda de la UPV als reptes imminents del sector: robots col·laboratius i fabricació 4.0

L'objectiu últim del conveni és evitar els inconvenients de la burocràcia i aconseguir que ambdues institucions circulen a la mateixa velocitat, de manera que la col·laboració puga ser ràpida i efectiva. Per exemple, en els desafiaments més immediats als quals s'enfronta el sector de l'automoció: els robots col·laboratius i la fabricació 4.0.

Un clúster que associa 86 empreses i constitueix el 9,1% del PIB regional

En l'actualitat, el Clúster d'Automoció de la Comunitat Valenciana associa 86 empreses, que facturen un total d'11.200 milions d'euros anuals, la qual cosa representa el 9,1% del PIB regional. No en va, ofereix ocupació directa a 22.800 persones, un 6,5% dels treballadors de la Comunitat.

Notícia UPV TV

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC