NTU Rànquing 2016

La UPV, entre les 100 millors universitats del món en ciències agrícoles, informàtica, enginyeria química i enginyeria mecànica

[ 11/10/2016 ]
NTU Rànquing 2016

La Universitat Politècnica de València és una de les 100 millors universitats de món en un total de quatre disciplines: ciències agrícoles, informàtica, enginyeria química i enginyeria mecànica.

Així ho assegura l'NTU Rànquing 2016 de Taiwan, que mesura tant la quantitat com la qualitat de la recerca desenvolupada per les universitats, a partir dels articles científics publicats per cada institució.

Gran avanç, durant l'últim any, en enginyeria mecànica

En concret, la UPV ocupa el lloc 80 en ciències agrícoles, el 83 en informàtica, el 96 en enginyeria química i el 100 en enginyeria mecànica. En aquesta última disciplina, cal destacar l'espectacular avanç experimentat per la UPV durant l'últim any. No debades, ha passat d'ocupar el lloc 147 en 2015 al 100, posició en la qual figura en el rànquing d'aquesta edició.

En el top 150 en fins a vuit disciplines

Si s'amplia el tall fins al top 150, a les quatre disciplines anteriorment citades cal afegir-ne quatre més: enginyeria civil (101), química (121), enginyeria elèctrica, electrònica i de telecomunicacions (137) i matemàtiques (149). Així doncs, la UPV es troba, segons el rànquing NTU, en el top 150 fins en vuit disciplines diferents. A més, en ciència animal i botànica, ocupa el lloc 156.

Primera politècnica d'Espanya i millor universitat nacional en enginyeria mecànica

A escala nacional, l'NTU rànquing situa la UPV com la millor politècnica d'Espanya, seguida per la Universitat Politècnica de Catalunya. A més, per disciplines, és la millor universitat d'Espanya en enginyeria mecànica; la segona en enginyeria civil, enginyeria química i enginyeria elèctrica, electrònica i de telecomunicacions; la tercera en informàtica i química; la quarta en ciències agrícoles, la cinquena en ciència animal i botànica, i la vuitena en matemàtiques.

El rànquing NTU, des de 2007

El Rànquing d'Articles Científics d'Universitats del Món (Ranking of Scientific Papers for World Universities, NTU) de la Universitat Nacional de Taiwan, que es publica des de 2007, mesura la productivitat, l'excel·lència i l'impacte de la recerca universitària en un total de 6 camps i 14 disciplines, tenint en compte, entre altres paràmetres, el nombre d'articles, el nombre de cites o l'índex H dels investigadors.

Notícia UPV TV

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries