Després de l'èxit a Texas

L'equip d'Hyperloop UPV, obert a nous col·laboradors, es llança a pel repte de desenvolupar un prototip funcional de 'tren del futur'

[ 13/09/2016 ]
Després de l'èxit a Texas

Hyperloop UPV, el grup de cinc estudiants tutoritzats per Vicente Dolz que va triomfar el passat mes de gener en la primera fase de la SpaceX's Hyperloop Pod Competition Design Weekend de Texas (Estats Units) -l'objectiu de la qual és el disseny de la beina del tren subsònic cridat a revolucionar el món del transport d'alta velocitat- ja prepara el nou repte: demostrar que el seu disseny d'un tren sense rails -pel qual van rebre tant el Premi al Millor Disseny de Concepte com el de Millor Subsistema de Propulsió- pot funcionar.

Amb aquesta finalitat, Ángel Benedicto, Daniel Orient, David Pistoni, Germán Torres i Juan Vicén s'han posat en marxa una altra vegada amb una data en la ment, l'estiu del 2017, moment en què tindrà lloc, com ja ha sigut oficialment confirmat per l'organització, la segona fase de la competició.

115 universitats presents i la UPV, entre les tres úniques europees premiades

La primera va reunir més de 1.000 participants de 115 universitats de tot el món, de les quals només tres europees en van resultar premiades (la de Delft, la de Munic i la UPV), la qual cosa va brindar a la nostra universitat una notable repercussió internacional, a més d'atraure el suport d'empreses com Nagares SA, ISTOBAL Corp. o Transformadores Jesiva.

L'equip obri les portes a estudiants, professorat, departaments i empreses que vulguen unir-se al projecte

No obstant això, davant la magnitud del repte, Hyperloop UPV ha decidit obrir les portes a estudiants, professors, departaments i empreses que vulguen unir-se al projecte, que aspira a arribar a Califòrnia, lloc en què s'està construint la pista de proves, amb un prototip funcional.

Amb diversos sistemes principals per desenvolupar -levitació, propulsió, navegació, seguretat i estructura-, l'equip ha fet una crida en la qual també tenen cabuda programadors web i persones amb bones habilitats comunicatives i/o relacions amb empreses.

Tot aquella persona interessada a formar part d'Hyperloop UPV pot contactar amb l'equip a través del formulari situat a peu de pàgina.

L'objectiu final del projecte Hyperloop: viatjar 563 quilòmetres a més de 1.100 km/h

Ideat per SpaceX, l'empresa d'aeronàutica d'Elon Musk (inventor i fundador de la marca de cotxes elèctrics Tesla), el projecte Hyperloop té com a objectiu final la creació d'un mitjà de transport d'alta velocitat que, en teoria, serà capaç de viatjar de Los Angeles a San Francisco en menys de 35 minuts, és a dir, de realitzar 563 quilòmetres a més de 1.100 km/h.

Levitació des de la part superior de la beina

El disseny presentat per Hyperloop UPV en la primera fase consta d'una proposta sense rail inferior, que permet al tren levitar des de la part superior de la beina, gràcies a un sistema de propulsió similar al motor d'una aeronau, que utilitza un cicle de compressió-expansió i deixa passar l'aire a través de la beina.

El prototip es completaria amb un sistema de frenada d'emergència i control de navegació per a obtenir un disseny "tolerant a fallades", segons explica Juan Vicén. La proposta de la UPV, que evita la construcció del rail, podria implicar un estalvi de fins a un 30% (188 milions de dòlars) sobre el pressupost inicial.

Hyperloop UPV, un dels 24 grups integrats en Generació Espontània

Els cinc alumnes participants en Hyperloop són fundadors de la comunitat Maker que dóna nom a l'equip. Van començar construint impressores en 3D i drons, i, d'ací, van donar el salt a la competició internacional. "A voltes les persones subestimen el seu potencial. No ho feu! El món necessita més somiadors", afirma Germán Torres.

Hyperloop UPV és un dels 24 grups integrats en la plataforma Generació Espontània, llançada des de la UPV per ajudar els seus alumnes més competitius i amb major vocació internacional.

Sota aquest paraigua, la UPV desplega un programa de suport institucional a les associacions més actives, amb l'objectiu que duguen a terme les seues activitats extracurriculars (participació en esdeveniments, competicions, concursos internacionals, programes de voluntariat, etc.) i servisquen d'exemple a la resta d'estudiants.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC