Bullying juvenil

Un estudi de l'IMM-UPV prediu, si no canvien les condicions, 400.000 noves víctimes d'assetjament escolar fins a 2020, i un total de 768.000

[ 06/09/2016 ]
Bullying juvenil

Un estudi realitzat per membres de l'Institut de Matemàtica Multidisciplinària de la Universitat Politècnica de València (IMM-UPV) conclou que, d'ací a 2020, al voltant de 400.000 joves d'entre 12 i 18 anys es podrien convertir en noves víctimes d'assetjament escolar.

El treball, els resultats del qual han sigut presentats a la Ciutat Politècnica de la Innovació (CPI), parc científic de la UPV, abasta el període juliol 2015 - gener 2020. Per a elaborar-lo, els investigadors han aplicat la modelització dinàmica a través d'equacions en diferències, i han dividit la població escolar -3,1 milions- amb edats compreses entre els 12 i els 18 anys en cinc categories: víctimes, agressors, defensors dels agredits, col·laboradors dels agressors i espectadors sense suport ni per a uns ni per als altres.

Lucas Jódar, director de l'Institut de Matemàtica Multidisciplinària i un dels autors de l'estudi, assenyala que, "prenent com a referències estadístiques oficials com ara dades de partida, i diversos factors socioculturals, demogràfics i econòmics, construïm el model matemàtic. D'aquest model, hem obtingut la possible evolució del nombre d'individus englobats en cadascuna de les subcategories establides".

L'acumulat ascendiria a 768.000 víctimes

Segons l'estudi, per al període esmentat de 2015 a 2020, en total, prop de 768.000 escolars hauran sigut víctimes d'assetjament escolar en algun moment de la seua etapa escolar. Juntament amb aquesta xifra, la recerca de l'IMM-UPV llança també aquestes altres: 388.072 escolars (9,83%) estan classificats com a defensors dels agredits; 1.232.196 (49,20%), com a outsiders, no implicats; 833.353 com a cooperadors (21,11%); i els 725.530 (18,38%) restants, com a agressors.

100.000 nous casos cada any si no canvia res

La recerca de l'IMM-UPV permet conèixer l'evolució de cadascun dels grups poblacionals cada sis mesos. I, segons es desprèn de l'aplicació del model desenvolupat, des d'ara fins a 2020 es produiran prop de 100.000 nous casos d'assetjament escolar cada any "si no canvia res respecte a l'entorn legal als centres i pel que fa a l'actitud d'aquests centres cap al problema", conclou Jódar.

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella
QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
La UPV, reconeguda com a millor universitat d'Espanya per a estudiar tant Enginyeria Agroalimentària i Forestal com Art i Disseny