Driving Styles

La UPV desenvolupa una nova versió de l'app que adverteix en temps real de patrons de conducció agressiva i informa sobre el consum al volant

[ 17/02/2016 ]
Driving Styles

Juan Carlos Cano i Carlos M. Tavares, investigadors del Grup de Xarxes de Computadors de la Universitat Politècnica de València (UPV) han desenvolupat una nova versió de l'aplicació Driving Styles.

L'app, descarregada ja per més de 5.000 conductors, permet, entre moltes més prestacions, rebre una alerta en temps real davant de qualsevol patró de conducció agressiva, conèixer tant el total de combustible consumit com els nivells de C02 emesos i els diners gastats en un determinat trajecte amb el nostre cotxe, o rebre advertiments sobre quines zones de la ciutat ens generen major estrès al volant.

Enviament instantani d'informació al telèfon mòbil de l'usuari via Bluetooth

Mitjançant un dispositiu Bluetooth, Driving Styles recopila informació obtinguda de la unitat de control electrònica del vehicle -velocitat, consum, revolucions del motor, acceleració, etc.-, la processa i l'envia de manera instantània al telèfon mòbil de l'usuari.

El sistema es connecta al port de diagnòstic OBD-II del vehicle -que ve de sèrie en els cotxes fabricats des de l'any 2000- i s'enllaça al telèfon intel·ligent via Bluetooth. A més, en aquesta nova versió, els investigadors hi han incorporat també l'ús de bandes de freqüència cardíaca i rellotges intel·ligents.

Qualifica percentualment la conducció en una classificació amb tres categories: tranquil·la, normal o agressiva

Driving Styles obté en temps real les dades provinents del vehicle i les emmagatzema, cada segon, en una traça, junt amb la ubicació actual i l'instant en què s'ha pres la mostra.

Paral·lelament, el telèfon intel·ligent processa les dades en una xarxa neuronal a fi d'analitzar el patró de conducció, i genera una classificació d'aquest que inclou una qualificació percentual dins de cadascuna de les tres possibles categories: tranquil·la, normal o agressiva. "Si es detecta un patró de perillositat al volant", expliquen els creadors, "els usuaris reben una alerta sobre la seua forma de conducció i, fins i tot, una alarma al seu mòbil o rellotge intel·ligent".

Una vegada acabat el trajecte, l'usuari en pot veure i valorar les estadístiques, així com enviar la traça al servidor web perquè s'hi emmagatzeme i s'analitze.

Complementada amb una pàgina web que ofereix informació individual i global

L'app es completa amb una pàgina web en la qual es pot observar cada ruta amb més detall, així com oferir una visió global sobre cada conductor. "L'usuari pot consultar tota la informació sobre els seus trajectes, amb dades detallades com ara gràfiques d'acceleracions, velocitats i mapes amb les rutes realitzades. S'inclou també una anàlisi individualitzada del seu comportament al volant, els seus consums, etcètera", indiquen Cano i Tavares.

A més, la base de dades general de tots els conductors permetrà comparar estils de conducció entre països, així com detectar les zones de cada ciutat que generen més estrès a cada conductor.

"Amb aquesta nova versió, hem volgut fer un pas més. El nostre objectiu és contribuir a la seguretat dels conductors i, al mateix temps, facilitar una conducció més eficient i econòmica, aportant a l'usuari informació clau en temps real", conclouen els investigadors del Grup de Xarxes de Computadors de la UPV.

Notícia UPV TV

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras
Reintroducción del gallipato Reintroducción del gallipato