Hyperloop

Ángel Benedicto, Daniel Orient, David Pistoni, Germán Torres i Juan Vicén, seleccionats per a competir pel disseny del tren supersònic

[ 18/12/2015 ]
Hyperloop

L'equip Hyperloop UPV, format pels estudiants de la Universitat Politècnica de València Ángel Benedicto, Daniel Orient, David Pistoni, Germán Torres i Juan Vicén, i tutoritzat pel professor de la UPV Vicente Dolz, ha sigut seleccionat per a competir en el concurs internacional de disseny del Hyperloop, el tren supersònic cridat a revolucionar el món del transport d'alta velocitat.

Organitzat per SpaceX, l'empresa d'aeronàutica d'Elon Musk (inventor i fundador de la marca de cotxes elèctrics Tesla) el projecte Hyperloop planeja un mitjà de transport d'alta velocitat que, en teoria, serà capaç de viatjar des del centre de la ciutat de Los Angeles fins al de la ciutat de San Francisco en menys de 35 minuts. És a dir, farà 563 quilòmetres a més de 1.100 km/h (685 mph).

Un cost estimat 30 vegades menor que el del tren d'alta velocitat proposat prèviament per a unir San Francisco i Los Angeles

Hyperloop és, a més, un concepte de disseny obert a noves aportacions que té com a objecte la generació d'un sistema ràpid, barat, amb eixides quasi immediates per al viatger i sostenible ambientalment.

Al setembre de 2012 Musk va estimar que el cost del Hyperloop entre San Francisco i Los Angeles seria d'uns 6.000 milions de dòlars, 30 vegades menys que el cost del tren d'alta velocitat de Califòrnia proposat per a donar servei entre ambdues ciutats, la qual cosa va fer que l'estat reconsiderara la seua proposta i donara una oportunitat al projecte.

Únic equip universitari espanyol seleccionat

L'equip d'estudiants de la UPV, l'únic equip universitari espanyol seleccionat, competirà en la fase final contra algunes de les universitats més prestigioses del món, com ara el Massachusetts Institute of Technology (MIT). En total, hi participaran 318 equips, pertanyents a 162 universitats de 16 països.

Una vegada superada la primera fase conceptual, els equips tenen fins al 13 de gener vinent per a presentar els seus resultats. La cita definitiva tindrà lloc els dies 29 i 30 de gener a la Universitat AM de Texas (Estats Units).

Germán Torres, enginyer aeronàutic i director tècnic del projecte, explica que aquest "intentarà aplicar les tecnologies de levitació més revolucionàries, així com l'última tecnologia en sistemes de control i sensorització. El disseny del sistema de propulsió és tot un repte. Volem que queden impressionats, i per això donarem el màxim."

Membres de Makers UPV

Els cinc alumnes seleccionats pertanyen a Makers UPV, una associació universitària integrada en el Programa Generació Espontània de la UPV, que té l'objectiu de completar la formació universitària a través de les competències transversals, aquelles comunes a la majoria de les professions i que es relacionen amb la posada en pràctica integrada d'aptituds, trets de personalitat, coneixements i valors adquirits.

Notícia UPV TV

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC