Excel·lència acadèmica

La Universitat Politècnica de València aconsegueix dos dels nou segells EUR-ACE lliurats per primera vegada a universitats espanyoles

[ 30/09/2014 ]
Excel·lència acadèmica

Dos títols de la Universitat Politècnica de València (UPV), el Màster Universitari en Enginyeria del Formigó -que imparteix el Departament d'Enginyeria de la Construcció i de Projectes d'Enginyeria Civil- i el Màster Universitari en Motors de Combustió Interna Alternatius -de l'Institut Universitari de Recerca Motors Tèrmics (CMT)-, han sigut reconeguts amb el segell d'excel·lència internacional EUR-ACE, que atorga l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA), en nom de la prestigiosa agència European Network for Accreditation of Engineering Education (ENAEE).

Aquest segell acredita a nivell mundial la qualitat dels estudis en l'àmbit de l'enginyeria, a partir d'una sèrie d'estàndards definits: la rellevància, la transparència, el reconeixement i la mobilitat previstos en l'espai europeu d'educació superior.

Els primers certificats d'aquest nivell lliurats a Espanya

Es tracta dels primers certificats d'aquest nivell que es lliuren a Espanya, i solament altres tres universitats -a més de la UPV- han sigut capaces d'aconseguir-ne almenys un: la Universitat Carlos III, la Universitat de Mondragón i la Pontifícia de Comillas.

Internacionalment reconegut, el segell EUR-ACE acredita que els estudis compleixen àmpliament les exigències professionals de l'enginyeria, independentment del context concret de cada país, i suposa un aval importantíssim per a l'excel·lència acadèmica de la universitat que els imparteix.

Una avaluació tremendament exigent que enriqueix els plans d'estudi

El rector de la UPV, Francisco Mora, ha reconegut que es tracta d'"un procés dur, d'anàlisi profunda i detallada, tremendament exigent per als professors, per al personal de l'administració i serveis -que en prepara tota la documentació- i també per als alumnes. Es va iniciar fa més d'un any, i s'hi avaluen tots els aspectes d'una titulació. Ha sigut molt positiu perquè s'aprèn molt de la recomanació dels experts i de les seues opinions, que enriqueixen enormement els nostres plans d'estudi."

Sobre l'origen dels tràmits per a l'obtenció d'aquesta acreditació, Francisco Mora ha indicat que va ser el Ministeri d'Educació, Cultura i Esport, a través de l'ANECA, qui va seleccionar la UPV, per la seua experiència prèvia en altres avaluacions internacionals, perquè participara en aquesta primera tanda de certificacions.

"Ens van demanar que férem una selecció reduïda per a aquesta primera edició i, vistos els bons resultats, des de l'ANECA ja ens han sol·licitat que preparem alguns títols més per a l'any que ve."

Atorga un distintiu europeu de gran valor per als alumnes de cara al seu futur laboral

Aquest aval comporta importants beneficis per als alumnes. Així, a l'hora de triar estudis, els ofereix informació fiable sobre la qualitat dels títols d'enginyeria i, una vegada graduats, els proporciona un "distintiu europeu" com a enginyers, un reconeixement de prestigi que accepten ocupadors i autoritats competents més enllà de les nostres fronteres.

Per a la UPV, EUR-ACE suposa un incentiu per a atraure futurs estudiants (especialment estrangers) i li permet engegar nous programes de doble titulació. Cal destacar que a Espanya solament l'ANECA, en conjunció amb l'Institut de l'Enginyeria a Espanya (IEE), està autoritzada per a avaluar els títols d'enginyeria que opten a l'obtenció d'aquest segell.

Tres títols de la UPV obtenen el segell EURO-INF

No és aquest l'únic reconeixement de prestigi obtingut recentment per la UPV, ja que altres tres títols seus han obtingut el segell EURO-INF, reconeixement equivalent a l'EUR-ACE en l'àmbit dels estudis d'informàtica.

Es tracta del Màster Universitari en Enginyeria i Tecnologia de Sistemes de Programari; el Màster Universitari en Intel·ligència Artificial, Reconeixement de Formes i Imatge; i el Màster Universitari en Computació Paral·lela i Distribuïda. Els pròxims dies rebran la comunicació per part de l'ANECA del dia en què es durà a terme el lliurament d'aquestes distincions.

Certificacions de prestigi internacional que s'uneixen a les rebudes prèviament

Aquests reconeixements -resultat d'una acció emmarcada en el Pla estratègic que definia com a objectiu prioritari acreditar els ensenyaments a través de les millors agències nacionals i internacionals- se sumen a altres certificats internacionals que la UPV ja té -com ara l'exigent ABET, atorgat per aquesta agència americana d'acreditació l'any 2012-, cosa que demostra el compromís de la institució valenciana amb l'educació de qualitat.

Notícia UPV TV

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Projectes REMDE i DEBIO Projectes REMDE i DEBIO