Investigació sanitària

La UPV i l'IIS La Fe concedeixen 78.000 euros en ajudes a 26 projectes conjunts d'investigació i innovació sanitària

La Universitat Politècnica de València i l'Institut d'Investigació Sanitària La Fe (IIS La Fe) han concedit un total de 78.000 euros en ajudes a 26 projectes d'investigació i innovació en els quals treballen professionals d'ambdues institucions.

La subvenció, fruit de la resolució de la Convocatòria d'ajudes a accions preparatòries de projectes de col·laboració UPV-La Fe, té l'origen en la II Jornada de Cooperació entre ambdues entitats celebrada el passat mes de juliol. En aquesta jornada van tenir lloc 40 reunions bilaterals entre grups d'investigació d'ambdues entitats; d'aquestes reunions van sorgir 72 projectes, 63 dels quals eren noves aliances entre grups de la UPV i l'IIS La Fe.

Entre els projectes seleccionats destaquen la implementació de sistemes tecnològics per millorar el procés de diagnòstic del càncer de mama, el disseny de nínxols de morfologia 3D per a l'optimització del creixement de cèl·lules mare de sang del cordó umbilical o el processament d'imatge angiogràfica per a la quantificació del flux sanguini cerebral.

Així mateix, s'han concedit també ajudes per a sistemes de realitat augmentada aplicada a la neurocirurgia; per a la predicció del part prematur; per al diagnòstic in vitro de l'al·lèrgia a medicaments; per al desenvolupament i les proves de concepte d'un sistema d'anàlisi del líquid cefaloraquidi per a la detecció de l'Alzheimer; i per a la realització de tèxtils a partir de compostos naturals per a la protecció de la radiació ultraviolada, entre d'altres.

3.000 euros de subvenció per projecte

Així ho ha decidit la Comissió Mixta d'Avaluació -formada pel vicerector d'Investigació, Innovació i Transferència de la UPV, José E. Capilla, el gerent de la Fe, Melchor Hoyos, el director delegat d'Emprenedoria i Ocupació de la UPV, José Millet, i el director de l'IIS La Fe, José Vicente Castell-, que ha atorgat 3.000 euros de subvenció a cadascun dels projectes, els quals s'han de desenvolupar abans del novembre del 2014.

A més, ambdues institucions han aprovat brindar suport als projectes inicialment no subvencionats a fi de col·laborar a buscar-los finançament i/o a realitzar-los a través de projectes finals de carrera d'estudiants de la UPV.

Nou acord de col·laboració entre la UPV i l'HUP La Fe

D'altra banda, la UPV i l'Hospital Universitari i Politècnic La Fe han signat un nou acord de col·laboració en la formació de Lligen Health-Care (metodologia de recent creació que persegueix una gestió de major qualitat, eficiència i efectivitat en l'àmbit sanitari) i competències per al lideratge que tindrà una vigència de dos anys prorrogables mitjançant acord exprés.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7% Acabar amb la pobresa infantil a Espanya augmentaria el PIB un 5'7%
La pobresa infantil a Espanya, a debat en unes jornades organitzades per la Càtedra d'Infància i Adolescència de la UPV, a Torrevella