Surviving Life

La Facultat de Belles Arts reobri la sala d'exposicions Josep Renau amb una mostra dedicada a l'artista txec Jan Svankmajer, que reuneix els collages de l'última pel·lícula que ha fet.

L'exposició "Surviving Live: collages de la pel·lícula de Jan Svankmajer" està organitzada pel Centre Txec de Madrid, la Filmoteca de l'IVAC i el Màster en Animació de la UPV, en col·laboració amb la Fundació Athanor (Praga), la Facultat de Belles Arts, el Departament de Dibuix i el Grup d'Investigació d'Animació: Art i Indústria, de la UPV. La mostra es pot visitar en la nova sala d'exposicions Josep Renau fins al 30 de juny de 2012.

Nascut a Praga el 1934, Jan Svankmajer és una de les figures més importants de l'animació cinematogràfica. La seua obra, vinculada al truc i l'animació, està formada per 27 curtmetratges i 6 llargmetratges, que han influït en directors tan destacats com Tim Burton, Terry Gilliam o els germans Quay, entre d'altres.

Svankmajer és un dels directors de cinema surrealista de la República Txeca més coneguts a Espanya, on té nombrosos seguidors. El seu últim llargmetratge, Surviving Life, és una reflexió delirant sobre el pes dels somnis en les nostres vides. Mitjançant la barreja d'animació i acció real, la pel·lícula narra l'obsessió d'un home per trobar la dona dels seus somnis.

La mostra està formada per 50 peces que inclouen esbossos, collages i material emprat en el rodatge de la pel·lícula Surviving Life: Theory and Practice (2010), acompanyats d'una projecció i una petita selecció d'altres documents vinculats amb l'obra de Jan Svankmajer, exposats en vitrines. A més, conté textos en vinil, entre els quals destaca un extracte del seu Decàleg de l'animador.

L'exposició "Surviving Live: collages de la pel·lícula de Jan Svankmajer" coincideix amb el cicle que la Filmoteca de l'IVAC dedicarà al realitzador txec entre abril i maig, en el qual es projectarà tota la seua filmografia.

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Notícies destacades

Cancerless Cancerless