Premi Andrés Lara

Noé Jiménez, Màster en Enginyeria Acústica del campus de Gandia de la UPV, obté el IX Premi Andrés Lara per a Joves Investigadors, que concedeix la Societat Espanyola d'Acústica.

Noé Jiménez, enginyer tècnic de telecomunicació, en l'especialitat de So i Imatge, i Màster en Enginyeria Acústica per la Universitat Politècnica de València, ha obtingut el IX Premi Andrés Lara per a Joves Investigadors, que concedeix anualment la Societat Espanyola d'Acústica (SEA).

El premi reconeix la qualitat de l'estudi, dirigit pel professor Francisco Camarena, sobre els efectes de les no-linealitats en la propagació de feixos d'ultrasons quan aquests són emprats per a aconseguir l'obertura de la barrera hematoencefàlica (barrera entre els vasos sanguinis i el sistema nerviós central que impedeix que arriben substàncies tòxiques al mateix temps que permet l'intercanvi de nutrients i oxigen).

Aquesta investigació és fruit de la col·laboració de la UPV amb el grup d'enginyeria biomèdica de la Universitat de Columbia (Estats Units) i l'objectiu és contribuir a la superació de les dificultats existents per a l'administració de fàrmacs a l'interior del teixit cerebral.

El treball de Noé Jiménez és una aportació a una línia d'investigació que s'està desenvolupant des de fa una dècada i que està donant lloc a una prometedora tècnica basada en l'ocupació conjunta de feixos focalitzats d'ultrasons a través del crani i agents de contrast ultrasònic. D'aquesta manera, s'aconsegueix per primera vegada l'administració de fàrmacs a l'interior del sistema nerviós central de manera localitzada, transitòria, no invasiva i segura, la qual cosa suposa un important avanç en la investigació i el tractament de patologies com el Parkinson i l'Alzheimer.

Noé Jiménez té 27 anys i és natural d'Albacete. Actualment fa el seu doctorat amb una beca d'excel·lència de la UPV a l'Institut d'Investigació per a la Gestió Integrada de Zones Costaneres (IGIC), situat al campus de Gandia.

El seu treball se centra en el disseny de tècniques per a predicció numèrica d'ones acústiques en règim no lineal en teixits biològics. Posteriorment, s'apliquen tècniques computacionals i resultats experimentals per a conèixer millor els processos que tenen lloc en les aplicacions mèdiques dels ultrasons. Això permet dissenyar i optimar tècniques ultrasòniques d'imatge vibroacustográfica, com és el cas de les tècniques HMI (Harmonic Motion Imaging) o SSI (Supersonic Shear Imaging).

Comparte esta noticia o conecta con la UPV en medios sociales

Bookmark and Share

Cancerless Cancerless
Carreteras más seguras Carreteras más seguras