Medalla Margarita Salas

Alejandra Boni, investigadora d'INGENIO (UPV-CSIC), ha sigut guardonada amb aquest premi per la seua trajectòria en supervisió de personal investigador

[ 07/02/2023 ]

Alejandra Boni, investigadora de l'Institut INGENIO, centre mixt de la Universitat Politècnica de València (UPV) i el Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC), ha sigut guardonada amb la Medalla Margarita Salas a la millor trajectòria en supervisió de personal investigador.

Aquest premi va ser impulsat pel Departament de Postgrau i Especialització (DPE) del CSIC per a reconèixer les tasques de supervisió i formació de joves professionals vinculats al Consell i la direcció de tesis doctorals.

El premi convidava a aquelles persones supervisades o dirigides, en diferents etapes de la seua vida professional, a nominar a un mentor o mentora que haguera contribuït de manera significativa en el desenvolupament de les seues carreres professionals.

En aquest cas, la candidatura d'Alejandra Boni va ser presentada pel també investigador d’INGENIO, Álvaro Fernández Baldor, i avalada per altres cinc estudiants que van desenvolupar la seua tesi sota la supervisió de la investigadora d'aquest centre mixt CSIC-UPV.

En aquesta primera convocatòria es van presentar un total de 48 candidatures i s'han lliurat un total de vuit premis. Per a la concessió d'aquests premis, el jurat va analitzar l'avaluació del treball realitzat per cada candidat, a partir de les paraules dels seus propis doctorands.

I en el cas d'Alejandra Boni, els doctorands que van avalar la seua candidatura van destacar a la investigadora “per ser un clar exemple d'èxit, de treball i de superació, inspirador per a les persones que treballen sota la seua supervisió”. També pel seu tracte als doctorands “des del respecte i les cures, fent que la persona es comprometa, però al mateix temps es trobe en un espai segur i d'amistat. Així com per “la seua capacitat per a innovar, el seu poder de planificació, i el treball grupal”.

“Per a mi és un autèntic honor rebre aquest premi, que reconeix una labor importantíssima dins del món de la investigació, però que, fins ara, ha estat prou invisibilitzada. La tutorització de doctorands i doctorandes, el seguiment de la seua formació és fonamental per al progrés de la investigació i per a fomentar vocacions científiques, per això em fa especial il·lusió aquest reconeixement del CSIC”, destaca Alejandra Boni.

L'acte de lliurament de premis, se celebrarà el pròxim 24 de febrer, en la Sala d'actes de la seu Central del CSIC.

QS rànquings per matèries QS rànquings per matèries
L''Escola de Disseny' canvia de nom L''Escola de Disseny' canvia de nom
UPV-CLÍNIC UPV-CLÍNIC